Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '08

 
Kategori
Dünya
 

Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşcesine...

Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşcesine...
 

Rusya-Güney Osetya-Gürcistan arasında başlayan sıcak savaş. Rusya, güçlü bir ülke.. Güney Osetya bağımsızlığını ilan etmeye çalışıyor… Rusya, Güney Osetyayı destekliyor.. Gürcistan, Türkiye Cumhuriyeti’nin güneydeki komşusu, Amerikadan umduğu desteği bulamayan.. Ulusal bir kanaldaki ana haber bültenini bekliyordum. Ana haber bülteni başladı.. Son dakika haberi olarak Rusya-Güney Osetya-Gürcistan arasında başlayan sıcak savaştan bahsediyor.. Vakit akşam vakti… Hava karşılıklı açılan ateşlerle gündüz vaktini andırıyor.. Birbiri ardına sıkılan kurşunlar, atılan roketler… Ve haberde verilen sayıya göre 1000 ölü. Ve ölü sayısının artması kuvvetle muhtemel… Çatışmaların süreceği belirtiliyor… Ana haber bültenindeki konuk uzmanın görüşüne göre, eğer savaş iki gün içinde bitmez ise siyasi, sosyal ve psikolojik sonuçlarının artması kuvvetle muhtemel... Bazı kesim siyasi sonuçlarla ilgilenir, bazı kesim sosyal sorunlarla, bazı kesim ise psikolojik sorunlarla...

Benim cennet vatanım, savaşların getirdiği acıları, ölümleri en derinden yaşamış önemli bir coğrafya üzerinde... Savaşın ne demek olduğunu, en iyi bilen milletlerdeniz...

Tekrar ana haber bültenine geri dönmek istiyorum. Savaşta yıkıntıları, sıcak çatışmaları görüntüleyen kameraman veya kameramanlar... Yerle bir olan evler... Bu evlerden ikisi, aslında sahneden ikisi demeliyim beni büyük bir üzüntüye boğdu... Yaşlı bir teyze, acı ve korku dolu gözlerle kendisini çeken kameramana bakmış.. O kareyi, zihnimde dondurdum... Ve bazı kesimleri her nasılsa ayakta kalmış bir evde, ağzında yalancı emzikle kameraya korku dolu gözlerle bakan minik bir bebek... Bırakın savaşı, henüz hayatı anlayamayacak kadar küçük bir insancık... Kendimi onların yerine koydum... Savaş, bize çok yakın... Mesele savaşın uzak veya yakın olması değil... En azından benim takıldığım yer bu değil... Benim için önemli olan savaşlarda ölen masum insanlar, yaşanan acılar, yok olan yaşama sevinçleri...

Bu durum, düşmanlarının bile dehasını kabul ettiği Ulu Önder Atatürk'ün önemli bir sözünü aklıma getirdi. ''Yurt Barış, Cihanda Barış..."

''VAR MI İTİRAZI OLAN..?''

 
Toplam blog
: 149
: 435
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

1999 yılında Ted Kdz Ereğli Kolejinden, 2003 yılında İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyat..