Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '08

 
Kategori
İnançlar
 

Yaşamın amacı - 2008

Yaşamın amacı - 2008
 

gül


Bazı şeylerin geç farkına vardım. Demek ki öyle olması gerekiyormuş. Şimdi benim düştüğüm sıkıntılara başkalarının düşmemesi için onlara yardım etmek istiyorum. Yardımı, yardıma ihtiyacı olan ve ihtiyacı olduğunun farkında olan kibirden uzak insanlar alabilir. Kimseye zorla yardım edemezsin.

Uyanış zamanı çoktan geldi. Şu bedenimize bir dönüp bakalım. Keşfedilememiş beynimizin gücüne. Bunları yaşayış amacınızla karşılaştırın. Bir tartın. Eğer Allah rızası dışında bir niyet için yaşıyorsanız, şu soruyu sorun kendinize bu kadar çok özellik bu kadar basit amaçlar için verilmiş olabilir mi? Neymiş basit amaçlar: Daha fazla yer görmek, daha fazla şey yaşamak, sırf öğrenmek için öğrenmek, en güzel tatları tatmak, hayattan daha fazla zevk almak, kariyer basamaklarının en üstüne çıkmak...Bunlar mı sizi tatmin eden şeyler? Bir zamanlar benim için de bu tip şeylerdi. Şimdi korkutucu geliyor.

Kalpler ancak Allah'ı hatırlayarak huzur buluyor. O'nu ne kadar çok sevdiğimizi söze dökmek bile insanın içine büyük bir huşu veriyor. "Rabbim seni çok seviyorum" demek... Bazen naz makamından istemek, bazen yalvarmak...

Bir dosttan da öte, dost olmak onunla. Acizliğimize rağmen, ondan dostluğunu talep etmek. "Rabbim, senin dostluğuna götüren yolda ilerlemeyi bana sevdir, bana kolaylaştır. Boş emelleri benden uzaklaştır. Kalbimi mutmain kıl" diyebilmek.

"Allahu Teala dünyaya baktı ve şöyle dedi. Şüphesiz senin sevgini kötü kullarımın kalbine koydum."

Burası oyun ve eğlence parkı değil. Burası bizim okulumuz. Amacımız kulluğu öğrenmek. Mutlak kulluk derecesine ulaşma gayretiyle hareket etmek.
En son ne zaman Kuran okudunuz?

En son ne zaman bir ayet üzerinde dakikalarca tefekkür ettiniz? Eşinizle dostunuzla ayetler üzerinde Allah'ı zikrederek uzun uzun konuştunuz. Bu akşamdan itibaren başlasak ne güzel olur...

Sizi tanıdığınız herkesten daha fazla seven, koruyup, gözeten Allah'a emanet olun.

 
Toplam blog
: 20
: 420
Kayıt tarihi
: 15.09.07
 
 

8 yıldır insanın da içinde bulunmuş olduğu sistem hakkında kitaplar okuyor ve konu üzerinde düşünüyo..