Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yaşlı teyze, simit ve elde kalan para!

Yaşlı teyze, simit ve elde kalan para!
 

http://img159.imageshack.us/i/amlakitkb3.jpg/


17.00'de mesaiden çıktım. 17.30'da Bilgisayar Kursum var. Ardından saat 19.00'da Kültür Bakanlığı'nın davetlisi olarak gelen Kırgız-Gagavuz Türkleri'nin Müzik Konseri var.

Orta Asya'dan gelen bu esintiyi izleyebilmek düşüncesi bile beni heyecanlandırıyor.

Dersten kaçacağım 15 dakika önce ve hemen konsere koşacağım.

Bir simit aldım. Zaman yemek yeme için müsaade etmiyor.

Yiye yiye Kurs binasına doğru yürüyorum. Etraf memur kalabalığı....

İşten çıkış saati.

Kalabalıklar arasında bir adam; sağ bacak normal bir insan bedeni kadar olmuş!

Geçiyorum.

Sonra çok sonra minicik kalmış bir teyze görüyorum. O kadar ufak tefekki, kucağına al götür.

Kaldırımın bir köşesine oturmuş, altında bir şey yok sanırsam; bir yanında eski bez çanta... Bir yanında değnek... Belinde peştemal. Başında yazması, tertemiz, ak ve buruş buruş bir yüz.

Yaklaştım ve ansızın bana baktı; gözleri duru, sakin, parlak mavi...

Çarpılıyorum.

Elime geçen ilk banknotu uzatıyorum teyzeye...

Şok! şok!

-Yok evladım ben para toplamıyorum. Elindeki simitten versen yeter.

-Olurmu teyze ben sana pide yaptırayım. etrafıma bakınıyorum çare arar gözlerle pideci var mı diye..

-Aman evladım ben birşey istemiyorum. Oğlum gelecek araba almaya gitti onu bekliyorum.

-Teyzeciim sana simit alayım o zaman.

-Kızım Allah razı olsun ama yok istemem.

-Tamam o zaman sana simidi vereyim.

Simidi ısırdığım yerden elimle koparıp kalanını ona uzatıyorum.

Ve,

Utancımdan, bir daha mavi gözlere bakamadan hızla ayrılıyorum yanından.

Elimde banknot; ellerimin içi terlemiş.

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..