Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '07

 
Kategori
Özel Günler
 

Yaşlılara saygı günü

Yaşlılara saygı günü
 

Bugun Japonya'da yaslilara saygi gunu. Yaslilar icin ozel eglence programlari duzenlenir. Hediyeler alinir. Yiyecek ya da gunluk gereksinmelerinde kullanacaklari gerecler, giyecekler ya da cicek verilir.

Yasli nufusun giderek arttigi, 60 yasi civarinda yasamini yitirenler icin "Vah vah cok gencti" denilen bir toplum. Yaslilara gereken ozen veriliyor mu? O baska bir sorun. Tek basina yasayan ve oldukten aylar sonra bulunan yaslilar da var. Ve ne yazik ki cocuklari tarafindan huzur evine yerlestirilen yaslilarin sayisi da az degil.

Altmis bes yasini asanlarin saglik hizmetleri neredeyse bedava. O nedenle hastaneler yaslilarla dolu. Yalniz yasayanlar yalnizliklarini gidermek icin hastanede arkadas grubu kuruyorlar. En ufak bir sikayetleri oldugunda sabahin korunde bile siraya giriyorlar. Yani bir cogu yalniz. Hem de cok yalniz.

Ben de esimin ailesine ozel gunlerde yenilen bir tur yiyecek aldim ve goturdum. Kayinvalidem tesekkur etti. Her firsatta onlari andigim icin sevindigini ama oldukten sonra onu hatirlamamin daha onemli oldugu soyledi. BUTSUDAN'a (evdeki tapinak) onun icin sunumda bulunmami ve dua etmemi soyledi.

Kimin ne olacagi belli degil ama elimden geldigince onlara yardima hazirim. Cunku ayri din ve dusunce de olmama ragmen beni kendi ailelerine kabul ettiler ve her konuda yardimci oldular. Her firsatta kardeslerimi sorarlar, onlar geldiginde cok sevinirler.

Kendi anami cok genc yasta kaybettim. Babam oldugunde yaninda olamadim. Uzgunum. Bugun kendi buyuklerimi de aniyorum. Onlara dualarimi yolluyorum.

Yaslanmak kacinilmaz ama insanca yasama olanaklarinin saglanmasi gerekli diye dusunuyorum tum dunyadaki yaslilarin huzur icinde yasamalarini arzu ediyorum.

Saygilarimla.
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..