Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '07

 
Kategori
Felsefe
 

Yazarlık nedir?

A- Yazarlık nedir?

B- Yazarlık, yazı yazma işidir.

A- Ama biz her yazı yazana yazar demiyoruz ki. Zaten her yazı yazan da, ben yazarım demiyor.

B- O zaman yazı yazmak yazarlık değil ama, yazarlığın bir özelliği.

A- Evet. Burayı unutmalayalım tekrar değineceğiz. (Yazarlık olarak adlandırılacak işlerde de yazarca olmayan yanla bağlantı için)

A- Yazarlığın ne olduğunu bulmak için, kendine yazarım diyenlerin neden kendilerine böyle dediklerine mi bakalım, yoksa yazarlığın diğer özelliklerini de bulup, hangi yazma işi yapanların yazar sayılması gerektiğini mi araştıralım? Ne dersin?

B- Bilmem ki karar veremedim.

A- Ben yazarım diyen kişinin yaptığı işin özelliklerini bulup yazarlığı öyle tanımlarsak, o zaman sadece o kişinin yaptığı işi yazarlık olarak tanımlamış olmaz mıyız?

B-Evet, öyle görünüyor.

A- Peki ama kendine ben yazarım diyen kişilerin yaptıkları işin özelliklerini ayırıp, bunları bir araya getirip hepsinde ortak olan özelliklere dayanarak yazarlık budur diyemez miyiz?

B- İşte şimdi oldu.

A- Emin misin?

B- Ne oldu ki?

A- Diyelim, biz kendi mahallemizdeki bütün inşaat ustalarını bir araya getirip, bu konudaki ustalığın ne olduğunu tanımlarsak, bu inşaat ustalığını tanımlamak olur mu?

B- Olmaz çünkü başka yerlerde de ustalar var, belki onların ustalığında farklı bir yan vardır.

A- Evet. Bak ama, o zaman, dünyadaki geçmiş ve şu an bulunan bütün inşaat ustalarına bakmamız gerekirdi. Hadi şimdikilerine baktık diyelim, ama geçmiştekilerine nasıl bakacağız?

B- Doğru bunu düşünmemiştim.

A- O zaman diğer yoldan gidelim ne dersin? Çünkü bu şekilde, kendine ben yazarım diyen kişinin yazarlığını, kendisinden yola çıktığımız için, yine kendisine vararak tasdik etmek zorunda kalacağız. O zaman da, bir sürü yazarlık olacak. Oysa, biz tek bir yazarlık tarifi arıyoruz. Tarif dediğimiz başka nedir ki!

B- Peki öyle yapalım, bakalım ordan bir çıkış bulacak mıyız?

 
Toplam blog
: 467
: 1012
Kayıt tarihi
: 21.10.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çeşitli güncel konularda, zaman zaman "Neden olaya böyle bakılmıyor?" diye düş..