Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '11

 
Kategori
Kitap
 

Ye Dua Et Sev

Ye Dua Et Sev
 

Ye Dua Et Sev


Kitabın arka kapağında ve 4-5-6-7-8.sayfalarında kitap hakkında yazılan övgüler, olumlu eleştriler yer alıyor. Yazarın web sitesine girdiğinizde de (http://www.elizabethgilbert.com/) aynı övgülerin yer aldığını görüyorsunuz. "Ye Dua Et Sev", yazarın 5 kitabından biri ve Amerika'da Şubat'2006 yılında ilk defa yayımlanmış. Diğer 4 kitabının kapak sayfalarında da nedense "Ye Dua Et Sev kitabının yazarının kitabı" olduğu özellikle belirtilmiş. 

Bu kadar övgü alan kitabın ilk sayfalarını okumaya başladığımda hemen kitabın "benim kitabım olmadığını" anladım. Tipik bir feminist roman. "Daha fazla evli kalmak istemiyorum. Bu büyük evde yaşamak istemiyorum. Bir bebek sahibi olmak istemiyorum", diye bir kadının hikayesi. "Fakat zorluklarla dolu yedi ayın ardından, kocamı terk ettim", diyebilen bir kadının başından geçenler anlatılıyor. 

Hıçkırıklar içindeyken Tanrı'ya söylediklerim şu şekildeydi: "Merhaba, Tanrı. Nasılsın ? Ben Liz. Seninle tanışmak gerçekten çok güzel"... "Gecenin bu saatinde seni öeşgul ettiğim için üzgünüm, " diye devam ettim... Sonra bir ses işittim...O ses şöyle söylemişti: Yatağa git, Liz. 

Yazarımız Tanrısı ile gayet samimi ilişkiler içinde aynı zamanda ! 

Bu çirkin boşanma yıllarının getirdiği bütün o karışıklıklar ve travmalar David'le (evliliğimi sonlandırma aşamasındayken aşık olduğum adam) yaşanan dramla iki katına çıkmıştı. Yani kocasını da aldatmış yazarımız. Bu David aynı zamanda yazarımızın çamaşırlarını da yıkıyor ve bu olay yazarı o kadar etkiliyor ki "Susan'ı aramış, şöyle demiştim: Bir adam benim çamaşırlarımı yıkadı!", diye yazıyor. 

Belki merak edip okuyan olabilir, düşüncesiyle kitabın ileri bölümlerinden örnekler vermeyeceğim.Belki felsefi bir yönü vardır, bilmediğim bir şeyleri öğrenirim umuduyla okumaya devam ettiğimde anladım ki, yazarın herhangi bir felsefesi mevcut değil. Başkalarından yaptığı alıntıları sanki kendi düşünceleri gibi aktarmış. Gerçi bu alıntıları kendi düşüncesi gibi aktardığını dürüstçe yazmış, hakkını yememek lazım. Ama yazılanlar beni hiçbir şekilde etkilemedi, orijinal fikirler olarak algılamadım. 

Yazılanlar ve tarz "Sex and the City" filmindekine bir kopyası gibi. Hadi bu film Sarah Jessica Parker sayesinde seyredilebilir düzeydeydi ama bu kitabın beni çeken hiçbir bölümü olmadı. Beni eski kafalı olmakla, "Anadolu erkeği" olmakla da suçlayabilirsiniz ama hiç beklemediğim kadar kötü bir kitap. 

Belli ki kitabı okuyan Amerikalılar ya da genelde bayanlar farklı düşünüyorlar. Belki de siz okuyunca çok ilginç bir kitap olduğunu düşüneceksiniz. Bunu okumadan anlayamazsınız. 

Merak ettiyseniz, buyrun okuyun. Bana çok basit kitap gibi geldi. 

 

Ye Dua Et Sev, Elizabeth Gilbert, Pegasus, 2010 

 
Toplam blog
: 70
: 2722
Kayıt tarihi
: 28.12.08
 
 

1992 yılından beri yurtdışında yaşıyorum. Moskova Maksim Gorki Edebiyat Enstitüsü mezunuyum. Mosk..