Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '12

 
Kategori
Futbol
 

Yeni bir Türk özdeyişi; Şike var ama sahaya yansımadı

Yeni bir Türk özdeyişi; Şike var ama sahaya yansımadı
 

Şike var ama sahaya yansımadı


Önümüzdeki günler Türk futbolu için çok  zor günler. Bu zor günlerde Türk futbolu ile ilgili  bazı kararlar alınacak  ve bu kararlar Türk futbolunun geleceği açısından belirleyici olacak.

Konu ile ilgili olarak  Spor bakanlığı, Türkiye Futbol Federasyonu, Etik kurul, Az bağımlı medya ve Digitürk hummalı bir faaliyet içerisindeler. Her ne kadar Türk futbolunu bu kaostan çıkarmak için çalışıyoruz gibi beylik, paşalık, her renge lazım cümleler kursalarda, tüm gayretlerin sarı lacivert renklerin Türk  futbol semalarında dalgalanmaya devam etmesine yönelik olduğu bilinen bir gerçek. 

Türk Fenerbahçesini yüceltme ve yaşatma cemiyeti gibi hareket eden söz konusu ekip çalışmalarında başarı sağlarsa, Türk Dil Kurum’u Türkçe sözlüğünün özdeyişler  bölümü sıfır kilometre, daha önce hiçbir dilin lügatına girmemiş ve girme ihtimali bulunmayan hanım hanımcık bir özdeyişe kavuşmuş olacak;

Bu özdeyiş;

“Şike var ama sahaya yansımadı”

Konuya “sahaya yansımadıysa şike de yoktur” gibi cümlelelerle kafadan dalmadan önce iyice düşünmenizi tavsiye ederim.  Bu yaşayan her canlının başına gelebilecek bir olay, yazının devamında ne demek istediğim daha iyi anlaşılacak.

Duyarlı bir Türk vatandaşı olarak açılan kapıdan girerek bende bazı özdeyişler keşfettim bunları milletimle paylaşmaya karar verdim. Zor durumda kaldığınızda pozisyonunuza göre bu özdeyişleri kullanabilirsiniz.  

Okumak serbest ama gülmek yasak, bu ciddi bir yazı, lütfen….

Parkta bir kızı öperken abisine yakalanırsanız,

-“Abiciğim öpüştük ama inan dudağa yansımadı”

Komutan emir verir, yetiştiremediniz veya yapamadınız,

-“Komutanım sizi tabiki duydum ama galiba kulağıma yansımadı”

Doktorsunuz İcaba, icap etmezsiniz hasta ölür ve  kızgın hasta yakınları karşınıza dikilirse

-“Ben elimden gelen tedaviyi yaptım, okadar ama rahmetliye yansımadı”

Hırsızlık suçlaması ile mahkemeye çıkarsanız ve  hakim sorarsa,

-“Çalmasına çaldım ama sayın hakim cüzdana  yansımadı”

Haytalık yapıp Matematikten zayıf aldığınızda babanız kızarsa,

-“Valla çok çalıştım babacığım ama sınava yansımadı”

Karınız sizi başka bir kadınla basarsa..

-“Sevişmesine, seviştik ama hanım inan yatağa yansımadı”

Tabi bu özdeyişlerin tamamı  anladığınız gibi “yerse” ön şartı ile geçerlidir.

Bunu bilinde sonra mağdur olmayın diye söylüyorum..

Unutmayın.

Yerse… 

 
Toplam blog
: 23
: 305
Kayıt tarihi
: 04.01.12
 
 

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp fakültesi mezunu.  Bir kamu kuruluşunda çalışıyorum. Futbol, siyaset..