Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '13

 
Kategori
TV Programları
 

Yeni cici diziler..20 dakika ve İntikam

Yeni cici diziler..20 dakika ve İntikam
 

20 Dakika..
 
Fazla hızlı başladı.. Aynı tempoyla devam ederse sorun yok..Ama ben böyle hızla başlayıp sonra temposu düşen, hatta seyirciyi bıktıran çok dizi gördüm.. Umarım öyle olmaz zira ben 20 Dakika’yı seyrederken dakikaların nasıl geçtiğini anlamadım bile..
 
Beğendim mi.. Kesinlikle beğendim. Her şeyden önce İlker Aksum’un olduğu her projeyi seyrederim zaten. Müthiş bir oyuncudur benim nazarımda. Haklı olduğumu bir kez daha Ali rolündeki başarısıyla kanıtladı zaten.. Dizi her ne kadar Melek ve onun başına gelenler ile ilgili gibi görünse de, bence asıl kilit rol Ali.. İlker Aksum’da bu durumun farkında olsa gerek, performansını gözümü bile kırpmadan izledim.. İşte böyle olmalı diyorum ben..Oyuncu dediğin bazen âşık, çaresiz ama ailesi için gözü kara bir eş olmalı( 20 Dakika), bazen bencil bir kötü (Kötü Yol) , bazen komik bir hikâyenin şeker mi şeker kahramanı (Bizim Yenge), bazen sinirli ama saf ve temiz kalpli bir mahalle insanı (Canım Ailem)..İlker Aksum’a hepsi yakıştı.. O yakıştırdı daha çok.. Özellikle 20 Dakika’daki Ali’yi çok sevdim ben..Onun için ne söylenebilir ki, yüreği uzun ömürlü olsun diyerek ayakta alkışlıyorum…
 
Dizinin diğer kahramanı bence Metin Çekmez abimizdir. Feriha’nın dindar, iyi niyetli, mütevazı babasından, oğlunun intikamını almak için her kötülüğe hazır bir baba rolüne şimşek hızıyla geçmiş Metin Usta.. Çok farklı bir karakterle ve farklı bir imajla karşımıza çıktı ve bir anda içine çekti beni.. Özellikle Ali’nin yalvarmaya geldiği sahnede, karşılıklı döktürdüler İlker Aksum ile.. İşte böyle olmalı.. İzleyen, içinde yüreğinde bir şeyler hissetmeli.. Yoksa ne tadı kalıyor, ne keyfi, ne reytingi..
 
Olayın kadın kahramanı Tuba Büyüküstün için açıkçası çok acımasız olmak istemem. Henüz ilk bölümü seyrettik. İlerleyen bölümlerde daha iyi bir analiz yapmak mümkün olacaktır elbette ama ilk bölümden benim hissettiğim, Melek rolü ona birkaç beden büyük gelmiş sanırım. Evet, çok güzel kadın, bakarken dalıp gidiyorsunuz, şahane bir güzellik, su gibi duru ve doğal.. Ama ben çok daha iddialı bir performans beklerdim açıkçası böyle bir karakter için. Gerçi dediğim gibi çok acımasız olmak istemem çünkü karşısında İlker Aksum var.. Adam kimle oynasa karşısında acemi kalıyor ayrı konu.. Melek karakteri iyi mi, kötü mü açıkçası tam bilemedim. Ama bana sanki Melek, göründüğü kadar melek yüzlü değil gibi geliyor.. Öyle olması da hikâyenin ilginç hale gelmesine yol açacağından çok isabetli olacaktır zaten. Yoksa karısını hapisten kaçırmaya çalışan bir adamın hikâyesi, çok kurnaz bir senaryo ile ilgi çekici hale gelmeli. Hoş, senaryoyu yazan Kerem Deren olunca, ben olacak gelişmelerden çok ümitliyim..
 
Genellikle ilk bölümlerde çok fazla eleştiri yapmıyorum çünkü durum hiç zannettiğimiz gibi gelişmeyebiliyor. 20 Dakika, Kaçış Planı isimli filmin yerli uyarlaması. Ancak biz genellikle bir buçuk saatlik bir film senaryosunu, birkaç sezonluk dizi haline getirince durum çok fena bir hal alabiliyor. Bu nedenle, ilk bölümdeki aksiyonun artarak devam etmesini, aksi halde, dizilerden epey bunalmış seyircinin ilgisinin azalacağını söylemek isterim. Yine de ilk bölüm cidden güzel çalışılmış bir bölümdü..Başında da söylediğim gibi ben çok beğendim, severek ilgiyle izledim.. Geçişler, geri dönüşler, hikâyeyi anlatış şekli dümdüz değil.. Dolayısıyla sıkmadı beni.. Uzun ömürlü olmasını dileyelim..
 
İntikam…
 
Neredeyse iki aydır, belki daha fazla fragmanı tanıtımı dönüp durdu.. Ve nihayet dün akşam doya doya, hatta fazlasıyla doya doya seyretmiş oldu izleyici İntikam’ı…Üç kez tekrar yayın verilmiş dün akşam. Ben Allah’tan ilkini seyrettim, o da bana yetti zaten..
 
Öncelikle oyuncu kadrosu kurtarır bu diziyi onu söylemek lazım. Yoksa öyle aman aman bir konusu yok.. Yabancı versiyonunu bilmiyorum, izlemedim, ileriki bölümlerde ne gibi entrikalar olacak onu da bilemiyorum, ama tahmin edebiliyorum, zira artık izlemediğimiz konu kalmadı, hepsine hazırlıklıyız, ilk bölüm için çok çok heyecan verici değildi benim nazarımda..
 
İlk gözüme çarpan. Ezgi Eyüboğlu…Sudan Bıkmış Balıkların tatlı ve şirin Zeynebi burada zengin, biraz şımarık Cemre olmuş.. Sevgilisi de Barış.. Kuzey&Güney dizisine gönderme mi yaptılar üstü kapalı olarak bilmem. Ama iki sevgilinin isimlerinin Cemre ve Barış olması, hali hazırda izlediğimiz bir ilişkinin kahramanlarının isimleriyle bire bir aynı olması, bana sevimsiz geldi. 
 
Beren Saat.. Öylesine işte.. Açıkçası her zamankinden farklı değil. Tavırlar, hareketler, ses tonundaki vurgular, mimikler bile aynı… Daha önce de söyledim, yine tekrar edeyim. Evet, çok güzel ve hoş olabilir, ama bir oyuncuyu ben hep aynı tarz rolde seyredince onun oyunculuk gücüne tam inanamıyorum. Beren Saat, Bihter’i anımsatan zengin kadın rolünde, bir o kadar da Fatmagül kadar ezilmiş.. Ekstra bir durum yok. Duruş aynı, bakış aynı, her şey aynı.. Kusura bakmasın Beren Saat hayranları ama bir Karadeniz kadını ya da bir Doğu kadını rolünde, ağzında oraların şivesi ile bakışı ile seyretmedikçe, Beren Saat benim nazarımda öyle göklere çıkaracağım bir oyuncu değil. Bir Demet Evgar değil mesela. Bir kadın Bir erkek dizisinin deli dolu çılgın, modern kadın rolünden, Güneşi Gördüm filminin Doğulu kadın rolüne nasıl girmişti Demet Evgar. Benim aradığım oyunculuk ta bu, alkışladığım oyunculukta bu.. Onun dışında hep aynı tarz roller, saçlar, makyajlar, kıyafetler beni cezp etmiyor üzgünüm.. Ayrıca kumral ve ela gözlü Beren Saat’in çocukluğunun da lepiska saçlı, mavi gözlü bir çocuk tarafından oynanması da hayli saçma geldi bana.. Hadi saçların koyulaştı diyelim de, gözlerine ne oldu..Cam gibi mavi gözler, nasıl ela oldu tartışılır..
 
Zafer Algöz.. Buyurun ben ne diyeyim bu adama şimdi.. İbret-i Ailem dizisini seyredenler hatırlar, oradaki o hafif dolandırıcı, gözü açık, üçkâğıtçı baba rolünden, sen kalk zengin, karısını çok sevmeyen, ikiyüzlü bir adam oluver.. Şahaneydi elbette.. Ben onu komedide seyretmeyi daha çok seviyorum oysa , çok gülüyorum çünkü ona, ama her rolün adamı oluveriyor ya, ne diyeyim, eğiliyorum oyunculuğu karşısında saygıyla..
 
İsimlerden bahsetmişken, Yağmur kızımızın çocukluk aşkının isminin Rüzgâr olması hoş olmuş. Hele bu Rüzgâr’ı Nejat İşler oynayınca demeyin keyfine insanın.. Dizinin şahanelerinden biri de o..Sakin, hoş ve gizemli Rüzgâr.. Nejat İşler’in de İlker Aksum’dan pek farkı yok. Türkiye’nin kim ne derse desin, sayılı erkek oyuncularından birisi bana göre..Bana sorarsanız, ben onu Behzat Ç.’nin Ercüment Çözer’i olarak seyretmeyi tercih ederim, ama Rüzgâr’ı seyrederken Ercüment hiç aklıma gelmedi bile ne yalan söyleyeyim. Onu da kocaman öpüyoruz yüreğinden..
 
Şahika hoş kadın…Karizmatik bir kadın ve şüphesiz güçlü bir kadın..Karakterine epey uğraşılmış senaryoda belli..Arzu Gamze Kılınç rolüne cuk oturmuş..Beğendim ben..Hoş, kocasının kendisini en yakın dostu ile aldattığını duyan kaç kadın, bu kadar soğukkanlı olur, tartışılır doğrusu..Bu arada Didem Uzel, yıllar geçtikçe daha mı güzelleşmiş nedir. Çok hoş buldum ben kendisini..
 
İntikam, konu olarak ilk bölümden öyle aman aman beni sarmadı canlarım ne yalan söyleyeyim.. Öyle 20 dakikadaki kadar heyecanlanmadım.. Ama ilerleyen bölümlerde yanılmış olmayı bütün kalbimle istiyorum.. Bugüne kadar pek yanılmamış olsamda :)
 
Şimdilik yeni dizilerimiz için bu kadar kelam yeter diyelim..Birkaç bölümden sonra bakalım neler değişecek göreceğiz..
 
Bu arada küçük bir not :Twitter takipçilerimden bazıları, dün akşam neden hiç yorum yapmadığımı merak etmiş. Kısa ve öz, teknik bir arıza diyebilirim. Telefonumdaki teknik bir arızadan dolayı ne yazık ki, an be an yorum yapma şansım olmadı. Bilgisayar başında yorum yapmak, diziye odaklanmamı zorlaştırıyor. Laptop açmaya da üşendim doğrusu..Ben de ne diyeceksem, yazımda belirteyim diyerek sıcağı sıcağına yazayım dedim.
 
Siyah İnci’den sevgiyle..
 
www.twitter.com/blackpearl42
 
Siyah İnci’den sevgiyle..
 
www.twitter.com/blackpearl42
 
Toplam blog
: 55
: 2295
Kayıt tarihi
: 02.12.11
 
 

Kendi halinde bir TV izleyicisi ve yorumcusudur Siyah İnci. Tipik bir akrep burcudur.  Büyük çoğu..