- Kategori
- Güncel
Yeni yıl kutlamalarına dikkat

Çamlar hep böyle kalsın
Bir yeni yılı daha karşılamak üzereyiz. İçinde bulunduğumuz 2008 yılı bitecek ve 2009 yılı başlayacak. Bu yeni yılı karşılarken hepimiz bir önceki yıla göre birer yaş daha yaşlanmış ve yeni deneyimler kazanmış olarak haklı bir özgüven taşımaktayız.
Bu noktaya kadar bir sorun yok. Bu yılbaşı gecesi, onca deneyimlerimize , bilgi birikimlerimiz ve sahip olduğumuz teknik imkanlara rağmen neler yapmıyoruz ki, içki içip çevreyi rahatsız etmekten tutan da ruhsatlı veya ruhsatsız sılahlarla sağa sola ateş etmeler, yaralamalar, alkollü araç kullanmak yüzünden meydana gelen kazalar, ölen yaralananan ve sakat kalan nice insanlar...
Eğlencelerimiz bizi mutlu edecek yerde belki de mutsuzluğumuz had safhada olabilecek.
Tabii ki bütün bunlar, devletin güvenlik görevlilerinin alacağı onca önlemlere rağmen olacaklalrdır. Bir de bu önlemlerin alınmayacağını düşünün kim bilir neler neler olur.
Yazık günah değil mi bütün bu olacakları bildiğimiz halde yılbaşı kutlamaları adı altında her yıl aynı filmi bu halka izletmeye. Kimin ne hakkı var kendi ailesini veya belki de hiç tanımadığı birilerini öldürmeye yaralamaya veya sakat bırakmaya. Böyle bir özgürlük mü var dünyamızda?
Bütün bunlar yetmiyormuş gibi, onca çam ağacını hindileri kesmek de cabası.
Eğlenmek hepimizin hakkı buna kimsenin bir itirazı olamaz. Ama biz eğlenirken ne çevremizi kirletmeye ve ne de etrafımızdaki insanları rahatsız etmeye hakkımız yoktur.
Şayet böyle olursa biz eğlenirken başkaları üzüntü içinde olurlar. Bu medeni bir insana asla yakışmaz.
Yılbaşı geçesini herkesin canı istediği gibi geçirmesi ama başka hiçbir kimseye üzüntü ve sıkıntı yaşatmaması dileğimle tüm vatandaşlarımın YENİ YILLARINI GÖNÜLDEN KUTLUYORUM.