Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '19

 
Kategori
Deneme
 

Yeniden Yapma; Yeni Yap!

Bir şeyi(ev, dükkân vs.)yıkıp yeniden yapma gibi bir durum var malum.

Aynını mı yapıyorlar, o yere uyduruyorlar mı bilmiyorum; ama sonuçta yıkıp yeniden yapıyorlar.

Bu, “yeniden” kelimesi kafa karıştırıyor, aynını yapıyorlar sanıyoruz. Yeniden yaptım dediğin zaman yıkılanın aynısı yapıldı şeklinde anlıyoruz.

Yıkarsın tekrar yaparsın anladık da yeniden niye diyorsun, aynını mı yapıyorsun; yeniden yapmanın anlamı bu.

“Eski bir garaj vardı yıktım yeniden tekrar bir garaj yaptım” “Yeniden yaptım” dersen eski garajı tekrar yapmış oluyorsun, “yeniden tekrar bir garaj yaptım” dersen yeni bir garaj yapmış oluyorsun.

Evi yeniden yaptım demeyeceksin, eskiyi yıktım yeni bir ev yaptım diyeceksin.

Hem yeniden yapmak ne ya, yıktın gitti artık yeni yapacaksın!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..