Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '21

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yeşim Eryılmaz

Yeşim Eryılmaz

(Hiçbir başarı rastlantı değildir.)

Değerli okurlarım, burada başarı öyküsünü paylaştığım değerli dostların ortak özellikleri başarılarının yanında mütevazı ve samimi olmalarıdır. Bugün sizinle Yeşim Eryılmaz'ın başarı öyküsünü paylaşacağım.  

Yeşim Hanım öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?

-Öncelikle tüm okurlara merhaba diyerek başlamak isterim. Ben İstanbul Üsküdar doğumluyum. Bir kız kardeşim var. Mütevazı bir aile içinde babaannemin ve dedemin sıcaklığını hissettiğimiz bir ortamda büyüdüm. Maalesef ikisi de hayatta değil. Saygıyla yâd ediyorum.

Küçük yaşlardan itibaren kariyerim konusunda kararlıydım. Annemin ve babamın desteği çok büyük. Seçimlerimiz konusunda her zaman özgür bıraktılar. Meslek hayatıma Türker İnanoğlu Sinema Televizyon Eğitim Merkezi’nde spikerlik sunuculuk eğitimi alarak ilk adımı attım. Maltepe Üniversitesi’nde Turizm ve Otel İşletmeciliği okudum. Üniversite bünyesindeki televizyon kanalında çalışmaya başladım. Burada, işin hem mutfağını hem de ekran önünü tanıma olanağı buldum.

Yurtdışında Almanca ve İspanyolca yabancı dil programlarına katıldım. Endülüs Kültürüne ve Flemenko dansına olan ilgim nedeniyle yolum Pera Güzel Sanatlar Okulu’yla kesişti. Dört yıllık eğitimin ardından Flamenko dans bölümünden mezun oldum. Çeşitli eğitim programlarına katılarak iletişim, dış politika başta olmak üzere birçok alanda bilgi düzeyimi yükseltmeye çalıştım. İki yıldır da Ulusal Kanal ekranlarında hafta içi her gün Gün Ortası programını hazırlayıp sunuyorum.

Yeşim Hanım başarmak isteyenler size "Başarının sırrı ne?" diye sorsalar ne dersiniz?

-Başarılı olmanın ilk kuralı disiplinli olmak. Her konuda işinizi önemseyecek ve odaklanarak disiplinden taviz vermeyeceksiniz. İşlere bir hevesle başlayıp yarım bırakmamak da çok önemli. Her zaman daha iyisini yapmak için araştırıyorum, öğrenmeye çalışıyorum ve soruyorum. Sormaktan çekinmemek gerekiyor. Çünkü işinizi en iyi yaptığınızı düşündüğünüz anda bile daha iyisi mümkündür.

İkinci önemli kural iletişim. Ekip gücüne inanırım. Konuklarınızla ve çalışma arkadaşlarınızla iletişiminiz çok önemli. Çünkü televizyon işi tam olarak bir takım oyunu gerektiriyor. Siz çok iyi olabilirsiniz ancak kişisel yetenekleriniz ancak iyi bir ekip uyumuyla ortaya çıkabilir. Ekrana yansıyan buz dağının görünen kısmıdır. Televizyonda ekranda görünen koca bir ekibin ortak emeği alın teridir. Bu da her zaman akılda tutulması gereken temel kurallardan.

 “Ben oldum” cümlesinden de uzak durmak gerektiğini düşünüyorum. Bu tuzağa düşerseniz gelişme süreciniz, daha iyiyi ve güzeli arama yolculuğunuz sona erer.

Son olarak sadece kendinizle yarışacaksınız. Başarılı olmak için bu yeterli. Çünkü herkesin içinde kendine özgü bir cevheri taşıdığına inanıyorum. Önemli olan içinizde bulunan gizil gücü ortaya çıkarmak.

Şu anda mesleğinizi yapmasaydınız ne yapmak isterdiniz?

-Avukat olurdum. Haksızlık karşısında susmayan diğer meslek dalının avukatlık olduğunu düşünüyorum. Haksız olduğum hiçbir yola girmedim. Haklı bir davayı da eninde sonunda kazanırdım. Hiçbir haksızlık yoktur ki ilahi adalet terazisinde tartılmasın… Diğer tutkum olan Flamenko ile de yola devam edebilirdim. Dans eğitmenliğine ve bu alanda kendimi geliştirmeyi sürdürürdüm.

Sizin için mutluluk nedir? Sizi en çok ne mutlu eder?

-Küçük şeylerden mutlu oluyorum. Sevdiklerime sürpriz yapmayı çok severim. Dans etmek zaten apayrı bir mutluluk kaynağı. Mutlu olmak için yaşadığımızın bilincinde olmak ve bu şansın kıymetini her türlü zorluğa rağmen bilmek yeterlidir.

Hayatta sizin için çok önemli üç şey nedir?

-Ailem, sağlığım, işim.

Yeşim Hanım sosyal medya ile aranız nasıl?

-Sosyal medyayı profesyonelce kullanmıyorum. Elbette çok önemli bir mecra. Daha etkin kullanmak gerekiyor. Dünyanın sosyal medyadan ibaret olmadığını da unutmamak lazım.

Hafta sonu neler yaparsınız?

-Salgınla mücadele ettiğimiz bu dönemde hafta sonu faaliyetleri askıya alındı. Pandemi öncesinde ailemle, arkadaşlarımla vakit geçirmek, dans etmek en sevdiğim faaliyetlerdi. Fakat şu an yoğun gündemde hafta sonları da haber takip etme telaşıyla geçiyor. Hafta içi beş günün yayın planını hafta sonunda kafamda çiziyorum, bu hazırlıklarla geçiyor zaman daha çok. Konuklarımla iletişime geçmek, gündem başlıklarını çıkarmak hafta sonundan yapılması gereken işler. Son dakikalar dışında haftaya belirli bir planla başlamak durumundasınız.

Yeşim Hanım çok teşekkür ediyorum. Yolunuz açık ve aydınlık olsun.

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..