Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yeteneksiz yazardan yemek tarifleri

Yeteneksiz yazardan yemek tarifleri
 

Yeteneksiz bir yazarım ben. Bunu kendime pek kondurmak istemiyorum ama romanlarımı hala yayınlatmayı başaramayınca, otomatikman bu konuma gelmiş oldum. Teselliyi, bazı yeteneklerin geç keşfedildikleri düşüncesinde buldum. Sarıldım derhal bu sımsıcak umuda. Devam ettim romanlarımı yazmaya. Hayallerimden vazgeçemem ben. Derken, günlerden bir gün yemek kitabı yazma hevesi çöreklendi yüreğime. Aslına bakarsanız, tariflerim yemekten daha çok aperatif şeyler, kolay hazırlanabilen ve lezzeti fazlasıyla yerinde tatlar. Aralarında bir kaç tane zorca tarifler de yok değil. Lakin korkmasın gözünüz hemencecik. Ben becerdikten sonra siz haydi haydi gelirsiniz üstesinden. Deneyin bir kez, pişman olmazsınız bence.

Tarifler pratik olsun istedim. Tatları pek güzel olsun istedim. Görüntüleri de hoş olsun istedim, şöyle süslü püslü. Eee, bu kadar şey birarada olur mu! Yeteneksiz yazar karar verirse, bal gibi de olur! Şeker gibi de olur! En lezzetli tarifleri bulup çıkardım. Aralarında annemin ( Müco sultan) yaptığı çok güzel yemekler de var ki, yoktur bu cihanda üstlerine!

Ölçü kullanmaktan yana değilimdir ben ama bazan gerektiği için ölçülü biçili yazdım. Siz yine de göz kararından şaşmayın. Hem tutarlıdır, hem tecrübeli görünürsünüz.

Tuza gelince, malzemelerin içine katmadım. Çünkü seven var, sevmeyen var. Tansiyonu düşen var, çıkan var. Herkes eksin tuzunu kendine göre de, kaçmasın tadımız tuzumuz!

Şimdi sizlerle “Yeteneksiz Yazardan Kolay Tarifler” adlı bu kitabımdan bir kaç tane tarif paylaşmak istiyorum. Afiyetlerle....

VİŞNELİ EKMEK

Nasıl güzel bir tatlı bu anlatmak imkan dahilinde değil. Sanki kırmızı yakutlar tabaklara dizilmiş.

NE LAZIM

Bir adet tuzsuz ekmek

Bir kilo vişne

Bir paket vanilya

Bir kutu kaymak

Toz şeker

Tuzsuz tereyağı

NASIL YAPTIM

Önce vişneleri yıkayıp, saplarından ve çekirdeklerinden ayırdım. Az suda ve ağız tadıma uygun şeker miktarıyla kaynattım, vanilyayı ekledim. Ekmekleri dilimleyip, tereyağında kızarttıktan sonra, sıcağa yakın vişneleri ekmeklerin üzerine döküp, ılıyınca, dolapta bir süre bekletip, kaymakla beraber servisini yaptım.

PATLICANLI TARATOR

Tatlılardan tuzlulara hızlı bir geçiş yaptım. Yolculuk kısa sürdü ama yine de, boş değil elim. Yol kenarındaki bostandan topladığım patlıcanlarla geldim.

NE LAZIM

Beş adet patlıcan

Yoğurt

Üç diş sarımsak

Bayat ekmek

Bir adet limon suyu

Bir bardak dövülmüş ceviz

Sıvı yağ

Tuz

Pul biber, nane

NASIL YAPTIM

Patlıcanları şerit halinde soyup, küp küp doğradıktan sonra bir süre tuzlu suda bekletip kızarttım. Fazla yağlarını bir peçete yardımıyla süzdürmeyi ihmal etmedim tabii. Ufalanmış ekmek ve diğer malzemeleri (yoğurt hariç) patlıcanlarla birlikte blender yardımıyla püre haline getirdim. Yoğurdunu da ekleyerek servis tabağına yerleştirdim. Üzerini süslemeye gelince, onu da size bıraktım. Artık zevkiniz nereye kadar giderse, yol verin!

NOTCUK

Aynı taratoru kabak ve patatesle de yapabilirsiniz. Hepsinin lezzeti başka başka.

TOST BÖREĞİ

Hamur mamur hiç açamam, yufkayla da uğraşamam diyenlere ben de bu en kolay böreği ithaf ediyorum.

NE LAZIM

Bir paket tost ekmeği

Kaşar peyniri

Kırmızı biber

İki bardak süt

İki yumurta

Bir miktar tereyağ

NASIL YAPTIM

Ekmek dilimlerinin kenarlarını bıçakla aldım. Tepsiye bir kat dizdim. Üzerine kaşar peyniri rendeledim. Kırmızı biberle renklendirdim. Kalan ekmekleri tekrar dzidim. Süt, yumurta ve yağı çırparak üzerine gezdirdim. Ekmekler karışımı iyice çektikten sonra fırında kızarttım.

KOKTEYL SOSİS

Evde ufak bir toplantı mı var! Ya da bahçenizde küçük bir davet! İmdadınıza yetişecek olan kokteyl sosistir. Kolaylığı bir yana, hem lezzetli, hem de orjinal bir görüntüsü var.

NE LAZIM

Dört adet sosis

Bir adet yufka

Sıvı yağ

NASIL YAPTIM

Yufkadan bir gazoz kapağı kullanarak yuvarlaklar çıkarttım. İnce ince yuvarlak olarak kestiğim sosisleri ve yufkaları kürdanlara bir kaç kat yufka ve aralarına birer sosis şeklinde dizdikten sonra kızarttım.

BAT

Çocukluğumun bir kısmı Tokat ın parke taşlı yollarında geçerken çok sevdim ben bu batı. Bizim oraların yemeğidir. Hele de hamam sefaları o olmazsa, hiç olmaz!

NE LAZIM

Yarım kilo yeşil mercimek

Dört beş adet domates

Yarım demet taze soğan

Yarım demet maydanoz

Yarım demet dereotu

İki adet kuru soğan

Dört adet yeşil biber

Dört yemek kaşığı domates salçası

Bir kase dövülmüş ceviz

Nane, kırmızı biber

Kimyon, karabiber

Yeni bahar, reyhan

Fesleğen, tuz

NASIL YAPTIM

Yeşil mercimekleri ayıklayıp yıkadıktan sonra bir süre sıcak suda bekletip haşladım. Taze soğan, maydanoz , yeşil biber ve dereotlarını ince ince kıydım. Kuru soğan ve domatesleri küp küp doğradım. Tüm malzemeleri mercimekle karıştırdım. Baharatlarını ekledikten sonra, salçalı suyla hafifçe sulandırıp, soğuk olarak servis yaptım.

NOTCUK

Eğer şanslıysanız ve Tokat yaprağı bulabilirseniz, yaprakların içine bir kaşık bat koyup, bohça yaptıktan sonra suyuna da hafifçe batırıp yemeyi deneyin, görün lezzeti.   

 
Toplam blog
: 58
: 1128
Kayıt tarihi
: 26.07.12
 
 

Anadolu şehirlerine özgü o sıcaklığı havasında barındıran Tokat'da, büyük bahçeli bir evde doğdum..