Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '16

 
Kategori
Şiir
 

Yetim hakkı türküsü

Olanları duyduğu yok sağırın,
Yetim hakkı türküsünü çağırın.
İşçiye, köylüye kızıp, bağırın,
Uyanmayan bunu ninni sanıyor,
Yetim hakkı böyle böyle yeniyor.
 
İşsizlere ulufeler dağıtın,
Onurları ezip ezip öğütün.
Gölgesinde yaşasınlar söğütün,
Evi olan vergilerle yanıyor,
Yetim hakkı böyle böyle yeniyor.
 
Haramı ısıran dişliler sizde,
Dokunulmaz olan fişliler sizde,
Millete hayır yok işlerinizde,
Yolsuzluklar damar damar kanıyor,
Yetim hakkı böyle böyle yeniyor.
 
Hırsızlar korundu, ahlak aşındı,
Çalanlar rüşvetle şana taşındı.
Tembelin yardımla gönlü kaşındı,
O yüzden hayırla sizi anıyor,
Yetim hakkı böyle böyle yeniyor.
 
Devlete emanet çocuklar yandı,
Vakıf, dernek diye adına kandı;
Dinciye güvendi, doğru yol sandı,
Oysa ki sapıklar yolu tanıyor,
Yetim hakkı böyle böyle yeniyor.
 
Düzeni savunan bir medyanız var,
Keyfiniz yükselir ta arşa kadar.
Durum şimdi düşeş, sizden yana zar,
Her kumarda kazanç size dönüyor,
Yetim hakkı böyle böyle yeniyor.
 
Nevzat’ın görüşü böyledir işte,
İyi niyet göremiyor gidişte.
Oğul, damat, dayı, yenge, enişte,
Nerde bal var parmağını banıyor,
Yetim hakkı böyle böyle yeniyor.
 
Halk Ozanı Karamanlı Nevzat
 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..