Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Yetmez ama “evet”

Yetmez ama “evet”
 

referandum


Referanduma bir haftadan kısa bir süre kaldı.

Günler azaldıkça, siyasi ortam daha çok geriliyor. Üsluplar sertleşiyor, meydanlar da buna nispeten daha bir kızışıyor.

Tam bir genel seçim havasına büründü her şey. Böylesi bir ortam elbette ki tercih edilen bir durum değildir.

Sonuçta ortada bir referandum var ve en sağlıklı değerlendirme de referandum maddeleri üzerinden yapılabilir.

Bunu bir parti meselesi haline getirme veya herhangi bir ideolojiye büründürme de istenilen bir durum değil.

Ve artık iyiden iyiye herkesin birbirinin kulağına fısıldadığı o bilinen soru soruluyor herkese:

Referandumda oyun hangi yönde olacak?

Bu soruyu kendime göre değerlendirmem gerekirse, kararım “evet”tir.

Ama eksik olan, yetmeyen, ihtiyaçları tam olarak karışılamayan bir “evet”tir bu.

Türkiye’nin daha kapsamlı, daha geniş tabanlı ve mutabakat zeminine dayanan yeni bir anayasaya ihtiyaç vardır.

Bugünün koşullarında söz konusu referandum eksik bir adım da olsa ilerisi için önemli bir adımdır.

Bu referandum konusunu getirip de parti meselesi haline de dönüştürmemek gerekiyor.

Aynı zamanda referandum ile genel veya yerel seçimler de karıştırılmamalıdır.

Genel seçimlerde veya yerel seçimlerde siyasi ideolojinize yakın olan partiyi tercih edersiniz, o sizin takdirine kalmıştır; ama referandum konusu bununla aynı kefede tutulamaz.

Referandum gibi halk oylaması gerektiren anayasal değişiklikler farklı bir yapıdadır.

Ama ne yazık ki insanlarımız referandumdaki tutumu ile diğer seçimlerde ki tutumları aynı tutuyor.

Bir diğer sorun ise bu referandum sürecinde tam bir ötekileştirme dönemi yaşanıyor.

Yani eğer benden yana oy kullanmıyorsan benden değilsin anlayışı hakim kılınıyor.

İnsanlar artık birbirini ihanet ile suçlar oldu.

Kendisinden olmayan, kendisi gibi düşünmeyen en yakın arkadaşını bile dışlar hale geldi.

Bu sağlıklı bir değerlendirme değildir.

Demokratik bir devlette böylesi bir şey yoktur.

Tam tersine demokrasilerde çok seslilik, çok renklilik esastır.

Bu çok renkliliğe de artık alışmamız gerekiyor.

İşte bunun yolu da bugünlerden geçiyor.

Kaldı ki bugün fikir bakımından AK Parti ile farklı noktalarda bulunduğu halde, referandumu farklı değerlendirip, evet diyenlerin sayısı hiç de az değil.

Asıl olması gereken davranış şekli de budur zaten.

Bugün ulusal basın ve medyaya baktığımız zaman, her gün köşe yazarlarından, medyanın önde gelen kişilerinden açıklamalar geliyor.

Farklı meslek gruplarından, farklı kesimlerden referandum için evet sesleri yükseliyor.

Hepsi de referandumu partiler üstü bir konumda değerlendirip, ülkenin geleceği için faydalı bir gelişme olacağı için evet diyor.

Referandumdaki maddelere baktığımız zaman ülkenin geleceği için olması gereken değişikliklerin olduğunu görürüz.

Darbecileri koruma zırhının kalkmasının,

Sivillerin artık askeri mahkemede yargılanamamasın,

YAŞ’tan atılan askerlerin artık hakkını arayabilmesinin,

Fişlemelerin artık anayasal bir suç olmasının,

Partiler kapatılsa bile milletvekilliğinin artık düşmemesinin,

Anayasa Mahkemesi’ne bireysel başvurunun yapılabilmesinin,

HSYK kararlarının yargı denetimine açılmasının,

Mahkeme kararı olmadan yurt dışına çıkış yasağının konulamamasının nesi kötü?

Bu maddelerin değiştiği zaman, bunların kime ne zararı olacak?

Tam tersine bu ve diğer maddeler yasalaştığı zaman insanların yaşamları biraz daha kolaylaşacak.

Biraz daha demokratik bir ülkede yaşamış olacağız.

Demokratik bir devlette yaşamak için bir adım daha atmış olacağız.

Ve bu adım kendisinden sonra atılacak olan adımlar için de bir başlangıç olacaktır.

Herkesin tercihi elbette ki kendinedir.

Boykot etmek, sandık başına gitmek veya gitmemek herkesin kendi vicdanının sesidir.

Ve son söz olacak Hasan Cemal’in dediği gibi: “İsteyen gider ‘hayır’ der. Ya da ‘evet’ oyu kullanır. Bu tercihlerin tümü demokratiktir. Ben ‘Yetmez ama evet’ diyorum.”

Yazı Linki: http://www.muratvarol.com/modules.php?name=News&file=article&sid=270

Web Sitesi: www.muratvarol.com

 
Toplam blog
: 16
: 619
Kayıt tarihi
: 27.04.10
 
 

1985 yılında Bingöl'de doğdu. İlkokulu yaşadığı köyde okudu. Ortaokula Bingöl İmam Hatip Lisesi'nde ..