- Kategori
- Ekonomi - Finans
Yıkmak para, yapmak para ve toplam maliyet iki (2) para, yeniden yapılanma ekonomik olmalıdır

Susturulduğunuzda konuşmanın, yenildiğinizde Ordunun önemini anlarsınız.
Savunmada Hedefini ve Yönünü Bilmezsen, Gayret ve Cesaret Yetmez
31 Temmuz 2016 tarihli ve 29787 sayılı Resmi Gazete KHK/669 ile Askeri okullar kapatılmıştır. Kapsamda Harp Akademileri, Askeri Liseler ve Astsubay Hazırlama Okulları bulunmaktadır. Bu okulların fonksiyonlarını yapmak üzere Milli Savunma Bakanlığı bünyesinde Milli Savunma Üniversitesi adıyla yeni bir üniversite kurulacaktır. Üniversite rektörlüğe bağlı olarak, kurmay subay yetiştirmek ve lisansüstü eğitim vermek amacıyla yeni kurulan enstitülerden kara, deniz ve hava harp okullarından, astsubay meslek yüksek okullarından oluşacaktır.
GATA ve askeri hastaneler Sağlık Bakanlığına bağlanacaktır.
Açıkçası Okullar, Enstitüler MSB'lığına, sağlık kuruluşları Sağlık Bakanlığına bağlanmıştır.
Kararname genel olarak incelendiğinde Milli Savunma Bakanlığı yetkileri artırılmakta, ve Genel Kurmay Başkanlığı bağlıları, örneğin Sağlık Komutanlığı, azaltılmaktadır.
Askeri fabrikalar ve tersaneler MSB'lığına bağlanmıştır. Bu husus MSB'lığının teknik yönden güçlendirilmesini, etkin bir Teknik Başkanlığı gerektirmektedir.
Yeniden yapılanmanın güçlendirilmesi ve aksamaların asgari olması için müstakbel Yönetim Planlamasına, Geçiş Planlamasına, Yetki Dağılımına azami dikkat gösterilmesi faydalıdır. Teknik Bölümlerin statüsünün ve yapılanmasının MSB içinde özenle ve yetkili olarak belirlenmesi ileride tedarik süreçlerinde ekonomik tasarruf olarak MSB'lığına geri dönebilecektir. Bu yapılanmada SSM tecrübesinden yararlanılabilir.
Öğrenci alımında fırsat eşitliği mutlaka sağlanmalıdır. Geçmişteki dini bir grubu kayırmaya odaklı, sıkıntı ve mahcubiyet yaratan uygulamalar yerine herkese eşit fırsat tanınmalı ve eşit şartlarda yarışanlardan başarılı olanlar seçilmelidir. Soru cevap verme mutlaka önlenmelidir. Okul süreçlerinde eğitim esasları iyi belirlenmelidir. Harp okulu öğrencilerinin tanrısı rolüne soyunan takım, bölük komutan yetkileri normal düzeyine düşürülmelidir. Disiplin bahanesiyle ayrılması istenen öğrenciye eziyet ve ideolojik baskı yapılmamalıdır.
Yönetim Planlaması önemli olup yapılan bir hatadan geri dönülmesi, organizasyon hatalarının giderilmesi yıllar alabilmektedir. Örneğin teknik konularda karar veren yetkilinin teknik kişi olmaması bir sıkıntıdır.
Geçiş planlaması çok uzun süre olmamalı, fiziki mekan ve donanım değişiklik maliyetleri yıllara sari bir plana bağlanmalıdır. Taşınmak, yeni bina yapımı, donanım ve insan gücü kullanımında ekonomik davranılmalıdır. Örneğin yılda bir kullanılacak konferans salonu yapılmamalıdır veya müşterek bir salon yapılmalı, kullanım oranı yüksek tutulmalıdır.
Bütçesiz Yeni Yapılanma Olmaz. Yeni yapılanmanın bütçesi hazırlanmalıdır. Parası yaklaşık olarak hesaplanmayan, en çok %10 hata, bir değişiklik bakarsınız iki, üç misli kaynak gerektirebilir. Maliyet hesabı bilinmeyen bir teşkilat kurulmamalıdır. KHK ile değişiklik yapanlar bu maliyetleri hesaplamadan değişim önermemelidir.
Yetki dağılımında ihtisasa önem verilmelidir.Yönetici tipi günlük soruna odaklı olan, kurşun asker disiplini isteyenler değil sistemin iyi işlemesine önem veren, paylaşımcı ve problemlere zaman ayıran yöneticiler olmalıdır. Ekip çalışması ve Proje Liderliği itibar görmelidir.
Organizasyon karar süreçlerinde koordinasyon, ilgisi olmayan makamlara açılmamalıdır. Bürokraside zaman kaybının temel sebeplerinden biri aşırı koordinasyon ve herkesin her şeyde parafının aranmasıdır.
Yıkmak kolay, yapmak zordur.Osmanlı padişahlarının ve yardımcılarının, tekrarlayan yenilgiler sonrası Yeniçeri Ordusunu yıkmaya kararlı olduğu fakat yeni orduyu kurmaya hazırlıksız olduğu tarihte görülmüştür. Yıkmak kolay, yeniden yapmak, kurmak zordur. Bu yönden yeni yapılanmada kusurları giderici bir yaklaşım daha başarılı olabilir.
Askeri alanda yüksek lisans ve doktora konuları çağdaş konular olmalı, yeni fikirleri öneren tezlere şans verilmelidir. Eski tez konuları ve doğru sayılan çözümler, günümüzdeki yeni teknolojiler ışığında incelenmelidir.
Yeni yapılanmanın kök sebebi Fetö görüşleri ve benzeri yapılanmaların yok edilmesi amacıdır. Ayrıca sınıf gruplaşmalarının önlenmesine önem verilmelidir.
Askeri Okullar Ordunun insan gücü kaynağıdır.ABD'de 30 adetin üzerinde askeri hazırlık okulları, 19 askeri okul, 5 askeri kolej, 6 denizcilik Okulu, 6 askeri üniversite, 5 federal akademi mevcuttur. Fransa'da 6 askeri lise, 9 subay okulu, lisans sonrası 4 okul vardır. Üç yıl hizmet verdikten ve başarılı olduktan sonra kişi subay olmaktadır.
Askeri Okulların varlığı ülkenin ekonomik ve siyasi gücüyle orantılıdır. Askeri Okullara düşman olunmamalı, Onların giriş şartları tüm gençlerimize açık olmalı ve eğitim seviyesi yüksek tutulmalıdır. Askeri Liseler, yatılı okullar uzun yıllar fakir fakat zeki Anadolu çocukları için kurtuluş ve topluma başarılı bir birey olarak katılmaya hazırlık yuvası olmuştur.
Askeri Okullar ayrıca liderlik eğitimine önem vermek zorundadır. Bu sebeple bunlar Milli Eğitim Bakanlığına değil Savunma Bakanlığına bağlanmıştır. Olası bir savaş ölümlerin davetçisidir. Savaş iyi liderlerle, komutanlarla kazanılır. Liderlik de bir eğitim gerektirmektedir.
Personel için kariyer planlama örnekleri açık, incelenebilir ve öngörülebilir olmalıdır. Personel Başkanlığı fırsat eşitliğini sağlamalı ve çalışana, başarılı olana adil davranmaya dikkat etmelidir.
Yeni yapılanma, profesyonel ordunun para ile uğraşısını asgariye indirmeli, lojistik, eğitim, ulaşım konuları MSB'lığında, harekat, istihbarat, savaşa hazırlık Kuvvet Komutanlıklarında ve Genelkurmay'da çözülmelidir. Harekat birliklerinin yükü azaltılmalıdır.
Sonuç olarak, Kaçınılmaz olduğu düşünülen faaliyetler ve değişim için ekonomik olmak, maliyetleri bilerek değişikliğe karar vermek önemsenmelidir.