Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yılbaşı gecesi için, ımmmm ımmm

Yılbaşı gecesi için, ımmmm ımmm
 

resim azcıkk kel alaka oldu ama :( e, napıyım bulamadım , bununla idare edeceğiz, mutfağı hatırlatı


Yılbaşı gecesi yaparım çokk güzel olur.(Yalan hiç yapmadım) Bir keresinde yaptım hindi biraz sertti .(Yalan sert değil, direk odun gibi bişeydi) hindi tekbaşına , yapayalnız haşlandı, geldi sofraya. Sonra aradan yıllar geçti , bu yılbaşında yapacağım (valla yapacağım) tarif arıyordum bunu buldum, denemek isteyene!!
-Bak , güzel olmazsa karışmam, ben de deneyeceğim...
-Okur, bak bir de aşağıda saçma olduğunu zannettiğim bi nokta var, bu usta bey hanım, yağda pirinci kavurup, ardından soğanı kavurdu! Saçma değil mi?? Hani önce soğanı pembeleştirip ardından pirinci koysa daha iyi olmaz mı? SEN NE DÜŞÜNÜYORSUN OKURRRR?? HIII ??

8-10 KİŞİLİK :
5-8 kg’lık bütün hindi
yarım limonun suyu
tuz, karabiber
1 çorba kaşığı yoğurt

iç pilav için:
4 su bardağı pirinç
5 su bardağı tavuk suyu
2 adet soğan
200 gram tereyağı
1 su bardağı konserve mantar
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 çorba kaşığı kuşüzümü
1 çay kaşığı karabiber, tuz
1 tatlı kaşığı tozşeker
1 çay kaşığı yenibahar
yarım demet maydanoz
2 su bardağı haşlanıp ayıklanmış kestane

Hazırlanışı:
Bütün hindiyi yıkayıp temizleyin. Limon suyu, tuz, karabiber ve yoğurdu karıştırıp hindinin üzerine sürün. Fırın poşetine yerleştirerek, 200 derecede fırında iki buçuk saat pişirin. Pilav için, yıkayıp süzdüğünüz pirinci tereyağında sürekli karıştırarak hafifçe kavurun. İnce doğranmış soğanları ilave edip, kavurma işlemini sürdürün. Önce fıstık, üzüm ve mantar, 5 dakika sonra tuz, karabiber, tozşeker ve 5 bardak kaynar suyu ilave edin. Pirinç suyunu çekene kadar pişirin. Tencerenin altını kapatıp, yenibahar ve ince kıyılmış maydanoz ekleyin. Demlenmeye bırakın. Daha sonra kestaneleri ilave edin. Pilavı hindiye doldurarak servis yapın.
 
Toplam blog
: 86
: 8215
Kayıt tarihi
: 07.10.07
 
 

Çocuk yetiştiriyorum dünyanın en zor, en güzel, en önemli işi değil mi? İşim bu. Vizyonum, Eğ..