Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '17

 
Kategori
Güncel
 

Yılbaşına karşı olanların tepkisi o gece içki içilmesine değil, yılbaşının Noel olarak kutlanmasına

Yılbaşına karşı olanların tepkisi o gece içki içilmesine değil, yılbaşının Noel olarak kutlanmasına
 

Katılırsınız katılmazsınız benim düşüncem böyle. Dindarı dinin bütünü ilgilendiriyor. Sanıyorum dini hassasiyeti yüksek kesimlere göre gerçi hani o akşam herkesin içiyor olması da rahatsız edici ama asıl tepki çeken Müslüman bir ülkede Hristiyanlar gibi hareket edilmesi.

Müslümanlıkla Hristiyanlık yüzyıllar boyu kavga etmiş ve bugün hala kavga halinde. Kabul etmesek de, hoşumuza gitmese de bu böyle. Bunun nedeni birbirlerini rakip görmeleri. Müslümanlarla Hristiyanlar arasındaki düşmanlıkların temelinde bu yatıyor.

Dünyada sadece batı Hristiyan değil ama nedense Hristiyanlığı sanki batı temsil ediyor. Bunu nereden anlıyoruz? Müslümanların Hindulara vs bir şey dediğini duymadım. Oysa Hristiyanlar yine de hiç değilse Tanrı’ya inanıyorlar, diğerlerinin dini bile yok.

Bunun nedeni Müslümanlık hak din benim diyor; Hristiyanlık da hayır benim. Aynı Tanrı’nın iki tane dini olamayacağına göre birinin varlığı diğerinin yokluğu anlamına geliyor. Müslümanların yılbaşından rahatsızlığının bununla ilgisi var.

Dindarların hassasiyetlerinin nedeni dinlerini kaybetme korkusu ve bana göre anlaşılır bir durum.

Lakin acaba bunun yolu bu mu; yani insanları öldürmek mi? Öldürmek falan başka nedenlere de dayanıyor da samimi Müslümanlara söylüyorum: Bu toplum yılbaşını napsan kutlar; çünkü yeni bir yıla giriyoruz. Yılbaşını kaldırmak yerine sen de İslami Yılbaşı için çalış. Yani yılbaşını kabullen ama kendime göre kutlarım de. Yılbaşı gibi basit bir olay yüzünden insanlarımızı birbirine düşman etmeye çalışanların oyununa gelmeyelim.

İnsanlar diyorlar ki bize ne Hristiyanların Noel’inden biz yeni yıla girişimizi kutluyoruz. Burası özgür bir ülke, içki içen de olabilir, başka eğlenceler yapanlar da; sonuçta cenaze kaldırmıyoruz dindar insanlarımız kusura bakmayacaklar.

Ama ben objektif biri olarak yılbaşının Hristiyan bayramı gibi kutlanmasını doğru bulmuyorum. Ben o akşam içki de içtim, tombala da oynadım; dansöz de seyrederim, günahsa bana; ama Noel ağacı yoktu mesela, olamaz da. E canım yani Müslümansın Müslüman bir ülkede yaşıyorsun, azıcık saygılı ol, utanmasan papaz da getireceksin!

Dindarların bu tepkisi normal ama işte içimizdeki bilinçsiz ya da insanlıktan nasibi olmayan, dini bilmeyen, yobaz, hain, dış güçlerin maşası bir takım zavallılar içki içiliyor diye de işte böyle, ülkeyi kana buluyorlar. Kardeşim sen içme, al kuruyemişini meyveni otur dua et. Sen de öyle kutla.

Yılbaşını kutlayın ama Hristiyanlar gibi olmasın; bu konuda dindar insanlarımız haklı. Eğer onlar gibi kutlamak istiyorsan onlardan ol; kimliğinde Müslüman yazıyor, önünde Noel ağacı. İlla ağaç meraklısıysan başka ağaç mı yok!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..