Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yıldız, oryantal kek yaptı!

Yıldız, oryantal kek yaptı!
 

İkinci kez yapınca, tamamdır dedim. Bu kek Tarife eklenir, misafire ikram edilir. Affedersiniz son iki aydır her hafta sonu unlu, fırınlı mutfaklardayım. Allah'ın Cumartesisi mutfakta, pazarı sokaktayım. Misal, geçen hafta sonu mutfakta kek, börek yaptım, Pazar Giresun’a gezmeye gittik. Bu hafta sonu Kek, Kalburabastı yaptım, Pazar Yokuşdibi 4*4 Jeep şenliğine gittim. Bu gezi ayrı yazı konusu 1, 5 metre kar… Muhteşemdi.

Gelelim acayip oryantal kek’in tarifine…

2 Yumurta, 1 Su bardağı şeker, 2 Su bardağı Un, 1/3 Su bardağı Capy Karışık meyve suyu, Yarım su bardağı sıvıyağ, Yarım su bardağı havuç, 4-5 tane kuru kayısı, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 kabartma tozu, 2 yemek kaşığı dut pekmezi, 2 yemek kaşığı çekilmiş fındık.

Yumurta ile Şekeri iyice çırptım, sonra yağ ve meyve suyunu koydum, sırasıyla un, kabartma tozu, rendelenmiş havuz, küçük doğranmış kayısı, tarçın koyup hafif karıştırıp hamurun yarısını klasik kek kalıbına boşalttım, kalan yarıya dut pekmezini karıştırıp hamurun üzerine koydum. Üzerine fındığı serpip, hafiften hamurun üzerine bulayarak, 180 derecede pişirdim. Bu keki iki kez üst üste yapınca evdeki kokuya resmen bittik.

Keki fırından çıkarıp servis edince, pekmezli tarafının hafif ıslak keki andırdığını fark ettim.

O yüzden kekin adı oryantal kondu. İyide edildi. Deneyip test edince anlarsınız ne demek istediğimi…

Not: Resimler tam bir felaket ama, en azından kendi yaptığımı belgeledim.

Meraklısına not: Mutfakta fazla kalmak maalesef şişkolaştırdı:))

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..