Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '10

 
Kategori
Blog
 

Yine yorum konusu: Bir öneri

Yine yorum konusu: Bir öneri
 

Milliyet Blog’da uzunca bir süre yazmadıktan sonra son günlerde bir şeyler yazıyorum. Çok yazdığım zamanlarda sık sık Blog kategorisinde yazardım. Bugün de oraya yazacağım “yorum” konulu yazıya karar verdikten sonra birbaşka “yorum” konulu yazı gördüm. Milliyet Blog’un eski ve önemli adlarından Pirmete’nin yazısıydı bu okuduğum (1). “Yorum” başlıklı yazı Milliyet Blog’un hep tartışılan konusunu gündeme getiriyordu. Benim de “Milliyet Blog’da yorum” konusunda söyleyeceklerin biraz farklı, biraz teknik bir konu…

NE OLDU?

25 Ağustos gününün ilk saatlerinde “Diyelim evet çıktı” başlıklı bir yazı yayımladım (2). Bu yazıya aynı gün öğle saatlerinde bir yorum yazılmış. Yorum hemen kabul edilmemiş olmalı ki bana 27 Ağustos’ta ulaştı ve ben de bir yanıt yazarak yorumu yayına aldım. Gelen yorum hiç hoşuma gitmeyen alaycı bir ifade içeriyordu. Bir hakaret içermediğine göre yayına alabilirdim ama altında benim yanıtım olmalıydı. Aradan geçen 32 saattir o yorum yayında, ancak editörlerimiz benim yanıtımı uygun bulmamış olmalılar ki hala yayına almadılar. Aslında benim yazdığım yorumda da hakaret yoktu, olsa olsa biraz alay vardı.

SORUN NEDİR?

Bir yorum geliyor, blog yazarı kendi yazısının altında o yorumu yayımlarken ya onaylıyor ya da yanıt yazıyor. Yanıt yazınca otomatik olarak onaylanmış oluyor ve yorum yayına giriyor. Oysa yazarın yanıtı kimi zaman saatler sonra, kimi zaman günler sonra yayına giriyor, kimi zaman da hiç yayımlanmıyor. Oysa o bekleme süresinde yorum orada kalıyor. Yorumcuya tanınan ayrıcalık, o yazının sahibinden sakınılıyor.

NE DEMİŞTİM?

Bu sorunu daha önce de yaşadığım için defalarca değinmiştim ve en son da bir yıl önce bir yazı yazıp yayımlamıştım (3). Bu yazıda daha önce sorunun çözümü için yazdığım yazıdan alıntı yapmış (4) ve çözüm olarak yanıt yayımlanmazsa yorumun da yayımlanmamasını veya yayımlanırsa ikisinin birden yayına girmesini önermiştim. Bunun bir ayrıntı olmadığını özellikle vurgulamıştım.

BİR KEZ DAHA

Daha önce yazdığım yazılara aşağıdaki linklerden erişebilirsiniz. Milliyet Blog’un bu konuyu önemseyeceğine inanıyorum. Bu sorunun çözümünü yazılımcılar birkaç satır kodla yapabilirler.

NOT: Yazıyı yayına verdiğim 28 Ağustos 2010 Saat 20:50'de yanıtım yayında değildi. Biraz daha bekleyip, yanıtım yayına alınmazsa yorumu sileceğim.

(1) Pirmete, “Yorum”, Milliyet Blog (28-8-2010), http://blog.milliyet.com.tr/Yorum/Blog/?BlogNo=261350
(2) Aydın Tiryaki, “Diyelim evet çıktı”, Milliyet Blog (25-8-2010) http://blog.milliyet.com.tr/Diyelim_evet_cikti_/Blog/?BlogNo=260717
(3) Aydın Tiryaki, “Yorum ve yanıt ayrılmaz ikilidir, birlikte yayımlanmalıdır” , Milliyet Blog (20-8-2009), http://blog.milliyet.com.tr/Yorum_ve_yanit_ayrilmaz_ikilidir__birlikte_yayimlanmalidir/Blog/?BlogNo=198264
(4) Aydın Tiryaki, “Yoruma yazarın yazdığı yanıt yayına alınmazsa…” , Milliyet Blog (28-2-2009) http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=165251

Ankara, 28 Ağustos 2010

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..