Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '09

 
Kategori
Güncel
 

Yok öyle.. Şikayet ederim.. Taraf olurum

Yok öyle.. Şikayet ederim.. Taraf olurum
 

domates biber patlıcan


Haber Türk gazetesinde manşetten dört sütun olarak verilmiş bir haber okudum.

Tarih 1 Aralık 2009.

Bayram sonrası bayram kutlaması gibi geldi. Ne yalan söyleyeyim. Sevindim, gururlandım, duygulandım, memnun oldum, vay be! dedim kabaca…

Krizin çaresi Türk CEO’lar” diye başlıyor.. “Mücadeleci., azimli”… “Üst düzeyde de çok” sözleri kırmızı çerçeve ile çevrilmiş, vurgulanmış.

“Uluslararası şirketler; zor günleri aşabilmek için rize alışık ve kıvrak zekalı Türk yöneticileri tercih ediyorlar.” diye devam ediyor.. haber..

Çevrede şu sıralar o kadar çok siyaset CEO’su türedi ki.. Fasonlarından uzak dur, gerçekleri ile yüzleş diye tutturdu meraklı beynim.…

Akabinde gazetenin 8.sayfa davetine icabet edeyim. Daha detaylı bilgilere ulaşayım….

Şu CEO’larımızı dünya gözüyle bir göreyim istedim.

***

Merak_heyecan arası gazetenin 3. (üçüncü) sayfasından geçerken…..

Onuncu Köy’e de uğradım… Sayın Bekir Coşkun oradaydı..

Şöyle bir baktım… Çay falan içmedim… Okuyup geçtim..

Yine üzüldüm… Karamsar kaleminden mahcup oldum.

Onuncu Köy’ün CEO’suna.! yakıştıramadım…

Ülkemizde yaşayana, vatandaşa, garibime “seninle nereye varılır.. Nereye”! demesine..

Azar boyutlarında dokundurmalara yine_yeniden içerledim.

IQ ları yüksek…Türk CEO’ların haberlerine ulaşma çabalarım sekteye uğradı, konsantrasyonum bozuldu, zihnim dağıldı..

Beş sayfa ileride hazır IQ ları yüksek insanlar dururken..!! neden ikide bir vatandaşı diline dolar... Kendini paralar_üzer_üzülür.. bir anlam vermem…veremem…!

T.C. vatandaşına; “Televizyonlar, gazeteler, sinemalar, bilgisayarlar, tüm bu olup bitenler sana bir şey öğretemiyor.” diyor; Sayın Coşkun..

“Bak Türkiye AB şansını yitirdi senin tercihlerin yüzünden” cümlesiyle azarlıyor..!

***

Kısa bir aradan sonra haberin devamına ulaştığımda bana göre sol tarafıma gelen sayfada detayları okuyorum.

T.C. vatandaşı olan CEO’ların kariyerlerine ve bağlı oldukları şirketlerine. dünya markaları resitalinde dikkat kesiliyorum. Unilever_CocaCola_P&G(Prorcter&Gamble)_Pfizer_Alcatel-Lucent_ Philips_ Adidas_ Roche_ Novartis_Nokia_İntel_Oracle ve TNT…

Toplam 168 (Yüzatmışsekiz)CEO, Uluslararası firmalarda üst düzey yönetici olarak çalışıyormuş.

Yönetim kurulu üyesi, Bölüm Başkanı, Direktör, Başkan Yardımcısı, Bölge Başkanı vs.

Kariyerleri ile daha büyük hedeflere ulaşacak kuşak sıra bekliyor…

Bu markalara yön veren CEO rakamlarının global anlamda hızla artacağı düşünülüyor, bekleniyor.

Başarma azmi, imkansızı olabilir görmeleri, farklı kültürlere uyumları, imkansız gözüken her konuya “yapılabilir ve halledilebilir” olarak yaklaşmaları…onları farklı kılıyor.

Türk’lerin esnek çalışma şartları ve saatlerine de uyum gösterebildikleri sitayişle anlatılıyor.

Demem o ki;

CEO’lar…. hangi köy’den,

“Seninle nereye varılır., nereye” ….dedikleriniz hangi köy’den…!

“Üçüncü sayfadan” perdeden…kuşaktan... “üçüncü dünyadan…

Vatandaşa, “GDO” muamelesi çekmeyelim…

Yok öyle…

Şikayet ederim…. Taraf olurum…

 
Toplam blog
: 62
: 690
Kayıt tarihi
: 04.01.07
 
 

Aşçıları ile ünlü Mengen doğumluyum. Beden Eğitimi Öğretmeni, güzel sanatlara ilgili, sporu mesle..