Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '16

 
Kategori
Okullar
 

Yüksekova'da biten eğitim hayatı

GÜNEYDOĞU ve Doğu'da okulların bir hafta boykot edilmesi çağrısı ve ardından Hakkari'nin Yüksekova ilçelerinde Kürtçe eğitim verileceği söylenen yerlerin okulların valilik kararıyla mühürlenmesi üzerine, birçok yerde PKK yandaşları okul yaktı. Eğitim hayatının durduğu ilçelerde olaya daha yakından anlayabilmek için röportajımı Hakkari’de Narkotik & Terör örgütü şubesinde polis olan H.N ‘ye merak ettiklerimizi soruyorum.

Sizi daha yakından tanıyabilir miyiz?

İsmim H.N. Erzurumluyum, 5 çocuklu ailenin en küçüğüyüm. İlköğretim ve lise hayatımı Erzurum’da tamamladım. Van’da Yüzüncü Yıl Üniversitesi Arkeoloji bölümünden mezun oldum. Daha sonra girmiş olduğum polislik sınavını kazanıp eğitimime başladım. Eğitimim bittikten sonra İstanbul’da Narkotik & Terör şubede çalıştım daha sonra şark görevim için Hakkari’ ye geldim, görevime burada devam ediyorum.

Hakkari’de görev yaptığınız için orada yaşanan olayları nasıl değerlendiriyorsun?

Burada terör örgütü ve devlet arasında kalmış bir halk var. Terör olaylarının yaşandığı en büyük zirvedir burası. Terör örgütünün militan devşirme yeri olarak kullandığı, rahatlıkla yuvalanıp, kamufle olup saklanılana bileceği yerdir. Merkez ve 3 ilçede kendisine destek vermeyen kesimi baskı altına alarak kontrol etmektedir. Bizlerde burada gençlerimizi terör örgütünün elinden kurtarmaya çalışıyoruz.

Gençler demişken, öğrencileri baz olarak alırsak oradaki eğitim hayatı hakkında bilgi verir misiniz?

Eğitim Hakkari’ de 2.planda yer alıyor. Hakkari’de eğitim kişilerin fikirlerin oluşmasında etkili bir faktör değildir. Sebebine gelince, kemikleşmiş bir baskın fikir yapısı var. Onlara göre devlet onları 2.sınıf vatandaşı olarak görmesi ve sahip olmaları gereken haklara sahip olmadıkları. Çocuklara küçüklükten devlete düşman olacak bir şekilde aşılanıp ve asimile oluyorlar. Böylece neyin doğru neyin yanlış olduğunu idrak edemeyen çocuklar bu fikirlere kapılıp terör örgütüne katılıyorlar. Terör örgütüne destek vermeyen bir kesim halk ise sempatizanlara ses çıkaramıyor. Çözüm sürecinin başlamasından sonra gençler bilinçlenmeye başladı ve eğitim öğretim hayatına katılmaya başladılar. Ama terör örgütü gene rahat durmayarak öğretmenleri tehditle okullardan yollamaya çalıştılar, oda yetmedi 7 okula saldırıp öğrencilerin eğitim yuvalarını yakıp yıkmaya, bombalamaya başladılar. Bunların sebebi ise yeni nesil gerçekleri eğitim ile görmeye başladıkları için. Ve örgüt bu süreçte çocukları eğitimden koparıp kendine çekmeye çalışıyor.

Peki, okula gidemeyen öğrenciler ne yapıyor ve devlete bu süreçte ne yapmak düşüyor?

Hakkari merkez de eğitim hayatı devam ediyor. Yüksekova ilçesinde eğitim hayatı durmuş durumda çünkü teröristler okulları yakıp yıktılar. Öğrencilerde eğitim hayatının devam ettiği il ya da ilçelere gidiyorlar. Devlete düşen ise Hakkari’de gerekirse kapı kapı dolaşarak devlete olan antipatilerinin ve nefretlerini, sempati ve sevgiye dönüştürmesi gerekiyor. Ağaç yaşken eğilir, atasözü tam olarak bunun için söylenmiştir. İnşallah vermiş olduğumuz çabalarımızın sonuçlarını alıp, buradaki gençleri sempatizanların elinden kurtarmış olup eğitim hayatlarına devam etmelerini sağlarız.

Vermiş olduğu bilgiler için teşekkür ederim H.N’ ye teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 6
: 213
Kayıt tarihi
: 21.12.16
 
 

Medya ve İletişim Öğrencisi- Savaş Muhabiri olma yolunda adım adım. ..