Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '16

 
Kategori
Okullar
 

Okul saatleri değişmelidir

Okul saatleri değişmelidir
 

Okul saatleri başarıyı etkiler.


Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı kalıcı yaz saati uygulaması ile ilgili “geri adım atılmayacağını” açıklamıştı. Bunun üzerine Milli Eğitim Bakanlığı’nın ders zilinin daha geç çalması ile ilgili çalışmalar başlatılacağını, konunun il bazında çözümleneceğine dair açıklamalarını medyadan duymuşsunuzdur.

Bu düzenleme vakit geçirilmeden yapılmalıdır. Ders zilinin daha geç çalması, eğitim ve can güvenliği açısından gereklidir. Özellikle çalışan anne-babalar çocuklarını okula gönderirken, onların can güvenliğinden endişe etmektedir. “Okul servisler var”, derseniz, bu ücretli servislere tüm öğrenciler binememektedir. Ayrıca okul servislerinin alaca karanlıkta, kaza yapma olasılığı da daha fazladır. Ne yazık ki, örneklerini gördük.

Günlerin kısalmasıyla alaca karanlıkta okula gitmek zorunda kalan öğrencilerin, ders başarılarının da düşmesi beklenmelidir. Büyük şehirlerde, ilk derse yetişmek için, sabah ezanından önce kalkıp, yola koyulmak zorunda olan özellikle - minik - öğrencilerin ilk derste rüyalarına devam edeceklerine hiç şüphe yoktur. Öğretmenlik yıllarımda buna şahit oldum.

Uykusunu alamamış, kahvaltısını yarım yamalak yapan veya okula aç giden bir öğrencinin, hele ilkokul öğrencisinin ilk derste – sınıf lambalarının ışığında - uyumaya devam edeceği aşikârdır. Bu durumda, öğretmen ne yaparsa, yapsın ilk dersten verim alamaz. En verimli ders 2. ders saatidir.

Sabahçı öğrenciler için alaca karanlıkta okula gitmek, onların okuldan soğumasına neden olacaktır. Öğrencilerin eğitim ve öğretime hazır olması için, uykusunu almış, kahvaltısını yapmış, güne enerji dolu olarak başlaması gerekir.

Çözümün il bazında ele alınması en doğru olanıdır. Ancak, esas sorun ikili öğretim yapan okullarımızdadır. Sabahçı kesim derse geç başlarsa, öğlenci kesim de dersten o kadar geç çıkacak demektir. Bu arada teneffüslerin –yıllar önce olduğu gibi-  5 dakikaya düşürülmesi de, eğitim açısından sakıncalıdır.

Okul saatlerinin düzenlenmesinin vakit geçirilmeden, il bazında yapılması, en doğru olanıdır.

Sevgi ve saygılarımla.

Ali İhsan Özçakır

MEB.Emekli Bakanlık Başmüfettişi.           

 
Toplam blog
: 172
: 4867
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

50 yıllık eğitimciyim. İngilizce öğretmenliği ve Bakanlık müfettişliği yaptım. Bunca yıllık eğiti..