Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '06

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Yurtdışı eğitimin misyonu

Yurtdışı eğitimi Türkiye'de değeri artmaya devam eden bir konu. Özellikle, Türk eğitim sisteminin yıllardır bocalamasından sonra özelliğini git gide kaybediyor olmasıyla birlikte, gençler gözlerini yurtdışına dikmeye çoktan başladılar bile. Bu konuda onlara kesinlikle hak veriyorum. Türk eğitim sistemi henüz rayına oturtulamadı. Her sene ard arda gelen değişiklikler öğrencileri bıktırdı. 3 saatlik üniversite sınavından tutun, eğitim yılının içerisinde olan birçok ilginç olaylara kadar bütün herşey öğrencileri okuldan soğutmaya devam ediyor.

İlkokul ve Ortaokul öğrenimimi Türkiye'de yaptım. Her ne kadar bu zamana kadar binbir şey değiştilmiş olsada, bu gelişmeleri dikkatle izlemeye çalısıyorum elimden geldiğince... 15 yaşında yurtdışı eğitimi aşkıyla Cambridge'e gittim. Duydunuz mu bilmiyorum ama zamanında orada Uluslararası Türk Lisesi vardı. Dünyanın her yerinden Türk gençlerine açık bir okuldu. Vizyon, misyon superdi. Atatürk ilkeleri çerçevesinde dünya vatandaşı yetistirmek!!!

İşte benim için, yurtdışı eğitimin başladiği yer olan Cambridge çok değerlidir. Niye? Çünkü ben orada kendi başıma, küçüçük yaşımda, hiç içinde olmadığım bir mekanda çok bocalamalar yaşadım. Bunlar hiçbir zaman büyük ve tehlikeli bocalamalar olmadı ama tamamen hayat derslerimi aldım.

Yurtdışı eğitimi sadece okuldan oluşmaz. Orada derslerden ziyade bir de hayat dersleri alırsınız. Annenizin-babanizin kucağından çıkar, gerçek hayata atılırsınız. Gerek düşersiniz, hata yaparsınız gerekse de ayağa çabucak kalkıp koşmaya başlarsınız. Hayatınızı planlamayı, bir kulp içine sokmayı öğrenme şansınızda cabası.

Hiç zor yanı yok mudur yurtdışı eğitiminin? Hem de nasıl vardır. Bence her yiğidin harcı kesinlikle değil. İngiltere'den Türkiye'ye dönen arkadaşlarım da oldu, bu örnekleri kendim çok yaşadım. Yurtdışında başarabilmek için bence kişinin kendine güvenmesi lazım. Öğrenim gördüğü ülkelerin insanlarından ve kültürlerinden birşeyler öğrenmeye çok açık olabilmeliler. Dünya vatandaşı olmanın günümüzde ne kadar önemli olduğunu kavrayıp kendilerini geliştirmeleri gerekli. Prototip gelişen toplumlara ya da toplumumuza taze kan getirebilmeliler. Türk, Yunan, Alman, Belçikalı, Amerikan demeden önce insanı insan olarak gören bir gençlik olmayı misyon haline getirmeli ki dünya sinerjik bir topluma kavuşma şansına biraz kavuşşun.

Bu konu çok uzun ama daha sonra bu konuya devam edeceğim.

Herkese bol güneşli günler.

 
Toplam blog
: 7
: 1999
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

1983 yılında Bulgaristan'da doğdu. 6 yaşında Türkiye'ye ailesi ile yerleşti. İlk ve orta öğreni..