Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '14

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Zaten kamu alacağı dedikleri abuk sabuk cezalardan oluşuyor; af çıktığı iyi oldu

Zaten kamu alacağı dedikleri abuk sabuk cezalardan oluşuyor; af çıktığı iyi oldu
 

Devlet uyanık, maliyede karlı tasfiyeler yapıyor; 33'ten vazgeçtiyse bir o kadar da alır belkim. Halk da şeytan, biliyor af geleceğini ödemiyor.

Ama bütün bunlara rağmen yeni af iyi oldu biliyor musunuz? Su akar yolunu bulur hesabı adalet yerini buldu. Çünkü zaten içerik meblağ devletin Hak ettiği makul bir alacak değildi. Adama 800 lira maaş ver, 200 lira pirim ödesin.

Hele o abuk subuk cezalar yok mu? Bana kesilmedi bugüne kadar. Kesilse ödemem şahsen. İşyerini bildirmemişim. Tabelayı kı... ıma bağlayıp maliyenin kapısında mı bekleyeceğim? Bunun için ceza mı olur. Sigara içtim ceza yedim. Sigara yasağı zaten insan haklarına aykırı. Sen bana bir şeyi zorla yaptıramazsın. Sayın Şimşek, de ki paraya ihtiyacım var vereyim. Ama böyle saçma sapan cezalarla beni madara etme. Cezada sadece para vermiyorsun, adın da lekeleniyor."Sigara içerken yakalandı" Affedersin sanki şeaparken yakalandı!

Bence bu afta da ödemeyin; nasılsa beş yıl sonra bir  af daha çıkar. Hem bu sefer belki hepsini affederler hahahahaha!

Hani harç lafı falan geçiyor ya aslında doğru ifade de az biraz değiştirmişler uyanıklar. Bunun adı aslında harç değil haraç. Devlet resmen haraç alıyor. Kimliğimi kaybetmişim 75 lira ceza. Cebim delikti düşmüş. Al masrafını yeniden ver yav, ne cezasıymış!

Affa rağmen bizden alınacak yine de haksız para olacak. Trafik cezasıymış. Ne cezası ya, al ehliyetini koy kodese. Trafikte para cezası olmaz. İnsanlar bu cezaları göze alırlar ama ben pisipisine ölmeyi göze alamam! Para cezası diye bir şey olmaz. Ortada bir suç varsa hapis yatar. Girsin bir ay yatsın çıksın. Onurunu düşünen suç işlemez. Bugünkünden on kat daha caydırıcı olur. Hem de mantıklı olan budur. Zengin züppeler "cezaysa veririm" diyerek nice hayatları tehlikeye atsınlar, versinler parayı tamam. Sahi benim param yok, beni ne yapıyorsun? Parası olmayan hapse değil mi?

Devlet biliyor ki af çıkarmasam da kimse  ödemez. Ya biliyorum bunlar ileride hep kalkacak; çünkü mantığı yok. İnsanlar henüz yeteri kadar bilinçli değiller. Sen Avrupa'ya ne bakıyorsun ya, kapitalist onlar. Orada devlet dua ediyordur ki insanlar hata yapsalar da para toplayım. Gerçi sen de aynısın. " Kemerini bağlamış, tüh 80 lira cezadan olduk"

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..