Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Zayıflarken spor yapmalı mı?

Uzun zamandır ara verdiğim daha doğrusu vermek zorunda kaldığım blog yazılarıma gelen bir soru üzerine geri döndüm.

Sağlıklı beslenme programını uygularken spor yapmanın gerekli ve/veya faydalı olup olmadığını soran bir arkadaşımız beni bu konudaki kendi geçmiş deneyimlerimi paylaşmaya teşvik etti.

Kilolarımın beni rahatsız eder seviyeye ilk çıktığı dönemde hem perhize hem de bir spor salonuna başladımdı. Acımasızca yaptığım diyetin yanı sıra haftada 3 gün 1'er saat aerobik yapmaya gidiyordum.

Son derece düzenli 6 ay geçirdikten sonra hem kilom istediğim seviyeye inmişti hem de vücudum gayet iyi gözüküyordu.

Bir amaç uğruna başladığım sporu 6 ay sonunda bıraktım. Zaten bırakacağım kesindi, çünkü ne zamanım, ne maddi durumum ne de enerjim ömür boyu o tempoda spor yapmama olanak vermezdi.

Zaman içinde verdiğim kiloları geri aldım. Ama bu sefer farklı bir durum vardı. İlk seferinde en çok kiloyu yüzümden, bacaklarımdan ve kalçamdan almışken bu sefer hayatımda hiç çıkıntı yaptığını görmediğim göbeğim çıkmış, kollarım kalınlaşmıştı bacak ve kalçalarıma ilave olarak.

Aslında eskiden çok dengesiz olan kilolarım biraz daha düzenli dağılmıştı vücuduma ama ne işi vardı şimdi göbeğin, kalın kolların hayatımda????
Sonunda anladım, aerobik yaparken çalıştırdığım tüm kaslarım ben sporu bırakıp kilo alınca yağ bağlamıştı.

Kıssadan hisse, eğer vücudunuzda kiloların orantılı dağıldığını düşünmüyorsanız çeşitli kas egzersizleri ile biraz şeklini değiştirebilirsiniz. Ama ömür boyu aynı tempoda spor yapamayacaksanız hiç başlamayın en iyisi. Kaldı ki kilo fazlanız çoksa ağır sporlar yapıp kalbinizi fazladan yormanın da bir faydası yok. Bunun yerine günlük hayatınıza hareket katın derim ben; mesela bir durak önce inin otobüsten/dolmuştan. Merdinvenlerden inin, sonra asansörle çıkarsınız. Evde yan gelip yatmayın 10 dakika da bir bir iş yaratın kendinize kalkın şöyle bir dolaşın....
Sağlıklı, zinde günler dilerim hepinize.

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..