Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '16

 
Kategori
Blog
 

" BLOG" Kategorisinin dalına binerek, burayı mesken tutanlar ve hiç inmeyenler

" BLOG" Kategorisinin dalına binerek, burayı mesken tutanlar ve hiç inmeyenler
 

Kitap kapağınının resmini, tanınmış ressam F. Elvin. Öztürk'ten aldım.


        İçinde, taşlamaları, haşlamaları olan son şiir kitabım çıktı çıkalı, huyum da değişti, suyumda. Anlamıyorum, bir haller oldu bana. Yo, yo bahar yorgunluğu değil bu. Bir başka bir şey. İçimden rengarenk kuşlar uçuşuyor, göğüs kafesimden birer birer “pıııırr” ederek kanat açıyorlar.

         Oldum olası kendimi, hep bu dünyadan alacaklı bilirim. Bu yüzden de  bir elim hep yakasındadır.  Yorulunca, diğer elimle tutarım

        Havada güzel oluşumlar var. Erikler çiçeğe durdu. Beni kimse bilmese bile, yeni kitabımdan ses geliyor yurdun şurasından burasından.  Büyük hikayeci  Tarık Dursun K. ile bir sohbetimizde sormuştu “ Kitabın çıkınca, boyun uzadı mı?” diye. Ardından da kendisi cevaplamıştı: “Uzamaz”

         Ama dedim ya, benden evvel kitaplarım ortalıklarda fink atıyor. Her yerden resimlerini  çekip çekip yolluyorlar. Abant Göllerinden,  Bartın’ın Güzelcehisar Turizm Beldesinden.20 milyon yıllık “lav” bölgesinden. Nerden buluyorlar, nasıl buluyorlar, yani nasıl da akıl edebiliyorlar,  hayret.

         “Gezenti “oldu benim kitaplarım. Kim isterse, arkasından gidiyor. Ya da tersi, ona geliyorlar. Öyle anlaşıyor. İzmir’in güzel spikerlerinden Simay Yaylalı telefonla soruyor “ Yeni kitabınız için konuşalım mı” diyor. Kültürparkta kameranın karşısına geçiyoruz. Son kitaptan şiirler okutuyor bana.

         Bartın’dayken de, Kitap Fuarında kaldığım otelin salon duvarında ismimi gördüm. Sıraya ünlüleri sıralamışlar. Yemekte gözüme ilişmişti. Otel Sahibi Varol gelip “ Abi ismini koyduk “ demez mi? “Demek ki, beni de ünlülerin arasına kattınız ha” demiştim o zaman. Dünya liderleri, yazarlar, pek çok ünlü vardı.

İŞTE MÜFİT 'İN STÜDYOSUNDAYIM VE İLKTEN BÖYLE DURDUM KAMERALAR KARŞISINDA. SONRA DA ELİME  KIRMIZI DOSYA İÇİNDE TUTUŞTURULAN  RESİMLERE BAKTIM VE  "BENİM HİÇ BÖYLE RESMİM OLMAMIŞTI" DEDİM. .TANINMIŞ FOTOĞRAFÇI, " BÖYLE BİR YOL TUTARAK TANIŞMAK İSTEDİ BELKİ" DİYE DÜŞÜNDÜM İLKTEN. DAHA SONRA, KÖFTELİ MANDA YOĞURTLU RAKILAMA SIRASINDA, SORDUM. "BENİ TANIYOR MUYDUN.? NE O ÖYLE BENİ YAKA PAÇA  STÜDYOYA SOKTUN BRE" DEDİK. MÜFİT, "BİLMİYORDUM AMA TAHMİN ETTİM, DAYANAMADIM" DEDİ, ELİNDE ÇAKISI, MANDA YOĞURDUNU KESERKEN. NE YOĞURTTU AMA !

 

         Vukuatlar bir değil, iki değil. Yoldan geçerken,  yaka paça edilip, bir fotoğraf stüdyosuna tıkıldığımı bir de koltuğumun altına kırmızı bir albüm sıkıştırılarak sokağa salındığımı biliyorum, o kadar. Sonradan tanıştığım ünlü fotoğrafçı Müfit Yüksel: “ Biz Bartınlılar,  memleketimiz için çalışan yazarları severiz” diye işi özetlediler. Stüdyosunda boy boy resimler  çekilirken, ışık şemsiyeler, kameralar, spot lambaları, dekor, ha bre değişti Yarım düzine resimlerimi çektilerdi.

         Ulusal basındayken, D. İzmir, Ege Ekspres, Yeni Asır, Milliyet, Hürriyet. Tercümanda zaman zaman çalıştım. Ve her seferinde kitap tasarılarımı erteledim. Konu başlıklarını not ediyordum unutmamak için. Ondan da vazgeçtim. Ne zamanki Blogcu oldum, sil baştan yaptık. Yazdıklarımı  hepten unuttum. Milliyet  Blog bana yeni sayfa açtı. 10 yıldır yazıyoruz. . Şimdiye kadar 3 fakülte bitirirdik buraya harcadığımız zamanda. Ama, üç kitap kazandım. Daha da , bundan fazla kitaplık yazılarım mevcut  Blog hanelerinde. Daha ne isterim?

         Bu üretkenliklerimi, bu sitenin Sherlok Holms’u, Blog ahalisinin sicil Amiri, TIKBANK Genel Müdürü olan ve  bir polis çocuğu olduğu için de hafiyeliğe meraklı, idaremizle EURO ile iş yapmakla da öğünen Herr  Von Culduz Pascha’ya minnet borcum var.“Anılarını  yaz” demişti zira....

         Blog Kategorisinin getirisinin  aynı zamanda mucidi olan Herr Culduz, tam 9 yıldır,  bu kategorinin dalına ( Arkasına) binmiş, kendisini taşıtmaktadır. Bu makamı bırakmamakta azimlidir, buradan inmemecesine hem.  BLOG  fenomeni Herr Culduz, misafirlerini burada kabul eder. Biz, yönetmenimiz Başak Temiztaş’ı, BLOG kategorisinin de, hem zarif yönetmeni hem de, “ estetik uzmanı”  olarak da bilsek dahi, Herr Culduz,  “estek -köstek” uzmanı olarak yönetime, bu vasfı ile katılmakta ve faydalı olmaktadır. Öyle ki, Herr Culduz’un rahle-i tedrisatından geçmeden, demircinin örs misali orada dövülmeden, tavlanmadan  rüştünü ispat edemezsin. Ağzınla değil kuş, turbo jet  bile tutamazsın.

         İzmir  Basınındaki bir diğer adım da zaten ” Kalemi bırakmayanlardan” dır. Sizler de bırakmayın.

        Sağolasın Blog Milliyet

E N   S O N  : Blog yazarı arkadaşımız Meral YAĞCIOĞLU' ndan, aşağıdaki yazıyı aldık. Çok mutlandık. Kitap hakkında kritiklerde bulunmuş. Ziyadesiyle memnuın olduk.. Yazı da kısaca şöyle: ".

"Milliyet Blog yazarlarımızdan Sayın Muzaffer Cellek beyefendinin son kitabını tanıtmak istedim.  Dost Kitapları sayfamda. Gerçekten dost Muzaffer Cellek .İzmir'de yaşayan bir Bartın'lı Gazeteci, Şair ve Yazar ve efendi kişiliği ile tanınmıştır. 48 MB yazarının Soma Çocukları için çıkardığımız "Acımadı ki" kitabımızda birlikte olmaktan onur duyduğumuz dostumuzun bundan önce "Ört ki Ölem, De ki Bartın" adlı iki kitabı okunmaya değer. Gelelim bu son kitabı özellikle şiir olması benim için daha bir önemli "Kelebekler Ağlamaz mı?",  96 sayfaya serpiştirilmiş serbest ölçü ile çeşitli yörelerin şiveleri ile yürek coşkusu şiirleşmiş. Taşlamalar çok vurucu, şiirler ise duygu yüklü.

Kapak tasarımı Ressam Fatma Elvin Öztürk eseri. Arka kapak şairimizin sanırım İzmir de gün batımına karşı kadehi elinde bir fotoğrafı ve Prof. Dr. Şadan Gökovalı beyefendinin güzel bir yazısı yer almakta."

         Tekrar teşekkür ediyorum bu inceliğinize sevgili Yağcıoğlu.

 

NOT : Aşağıdaki LİNK'leri tıklayınca, Fuardaki Simay Yaylalının kurgusu olan Video yapımı ile ilgili bana ait bir döküman izleyeceksiniz. Fon müziği de ünlü İran keman virtuözu Farit Farjad'a ait.

http://www.smyrnanews.tv/2016/03/kelebekler-aglamaz-mi/

https://www.youtube.com/watch?v=hWwUehcPYXk

 

 

SON KİTABIM, BENDEN ÇOK GEZER OLDU. BARTININ ÜNLÜ FOTOĞRAF STÜDYOCUSU  MÜFİT YÜKSEL, ALMIŞ GÖTÜRMÜŞ ONU BOLU LARA VE DE ABANT GÖLLERİNE...BÖYLELİKLE BİZİM "KELEBEKLER AĞALAMAZ MI ?" KİTABI, ABANTIN SEVGİ YOLLARINDAN DA GEÇMİŞ BU KIŞ KIYAMETTE. KİTAPTA AŞK ŞİİRLERİ DE VAR.... OH KEKA !  İLAHİ MÜFİT.

 

KİTABIN ARKA KAPAĞINA TÜRKİYE TURİZM REHBERİ PROF.DR. ŞADAN GÖKOVALI YAZDI. ŞİMDİ TELEFONDA DİYR Kİ: " kİTABIN DAHA BİİRİNCİ AYI DOLMADAN, ÇOKK KONUŞULUR OLDU" DİYOR.

KALDIĞIM OTELİN SALONUNDA BOYDANBOYA ÜNLÜ İSİMLER YAZILI. OTEL SAHİBİ, BİZİ DE ÜNLÜLERİN ARASINA KATMIŞ. İSMİMİZ VAR DUVARDA.

GÜZEL VE ZARİF İZMİRLİ  TV YAPIMCISI VE YÖNETMENİ ESKİ SPİKER SİMAY YAYLALI,  EN AŞAĞIDA VERDİĞİM LİNK YOLU İLE, BENİMLE  "YAPIĞI KELEBEKLER AĞLAMAZ MI? " İSİMLİ TANITIM PROĞRAMININ JENERİĞİ OLAN BU RESMİN VİDEOSU, EN ALTTAKİ LİNKLERDE MEVCUT.

MEHMET GÖLBUCAKLI, BARTININ GELECEKTEKİ TÜRKİYENİN EN ÇOK GELİR GETİRECEK DOĞAL TURİZM ABİİDESİ OLAN LAV KAYALIKLARININ BULUNDUĞU "GÜZELCEHİSAR" DAKİ KÖŞKÜNDE, BU KOMPOZİSYONU HAZIRLAYIP, RESMİNİ BANA ULAŞTIRMIŞ. MEHMET GÖLBUCAKLI , BARTINDA OLSUN,  GÜZELCEHİSARDA OLSUN TANINMIŞ SİMA. KENDİSİNE " FAHRİ TURİZM ELÇİSİ" DENİLİYOR. SAĞOLSUN.

"ÜSTTEN 2 NCİ DE  GÖRÜLÜYOR  İSMİM. DAHA YAKIN PLANDAN.  BU RESMİ DE KENDİLERİ ÇEKİP HEDİYE ETTİLER.HİÇ AKLIMA GELMEZDİ NAMLI BİR OTELİN LOBİ DUVARLARINDA İSMİM YAZILSIN.

İŞTE, "KELEBEKLER AĞLAMAZ MI  İSİMLİ KİTAP. ..SAHİ KELEBEKLER AĞLAR MI ?  AĞLADIĞINI GÖREN VAR MI ? HEM NİÇİN AĞLASIN ? 24 SAATLİK ÖMÜRÜ OLDUĞUNU BİLİYOR MU KELEBEK  BİLDİĞİ İÇİN SAKIN O YÜZDEN AĞLAMASIN?  YA SEVDİCEĞİ  O GÜLLER, O GONCA ÇİÇEKLER  ONLAR DA BİLİYOR MU ? BİLDİKLERİ İÇİN Mİ KELEBEĞİN SON DEMLERİNDE ONU ŞİRİN VE MESUT TUTUYORLAR ? ELBİRLİĞİ  ETMİÇCESİNE ONU AVUTUYORLAR MI DERSİNİZ ? BAĞIRLARINI SEVE SEVE Mİ AÇIYORLAR KELEBEKLERİNE ?  VE DE AYNI KELEBEK, YENİDEN DÜNYAYA GELDİĞİNDE, 24 SAATLİK AŞKI OLAN O JAPON GÜLÜNÜNE TEKRAR KAVUŞABİLECEK Mİ ? İŞTE KELEBEĞİN SIRRI DA BU !

ELLERİMİZDE KİTAPLAR. SEVGİLİ YAYLALIL İLE YAYINDAYIZ.. (LİNKİ EN ALTTA VERİLMİŞTİR)


YAYIN DAN SONRA HATIRA RESMİ. SOLUMDA YAYLALI VE SAĞIMDA BLOG YAZARIMIZ  ÖZDEN ÖZPINAR. KİTABIMDAN HEM EDİNMEK HEM DE YARDIM İÇİN GELMİŞ. DIŞ RESİMLERİ HEP KENDİSİ ÇEKTİ SAĞOLSUN. UZAKDOĞUDAN YENİ DÖNDÜ. TEKRAR GİDECEK O MEKONG DELTALARINA. ORADA SİHİRLE SÜKUN BULUNAN BİR YER DİYE ANILIYOR. SEVGİLİ ÖZDEN DE BU SİHİRE KAPTIRMIŞ KENDİNİ.

KİTAPLIKLARDA BÖYLE GÖRÜNÜYORMUŞ BİZİM KİTAP. YANIBAŞINDAKİLER DE DİĞER  İKİ KİTAP. ŞİMDİLİK SAYIMIZ ÜÇ. DAHA ÇOK YAZIM VAR KİTAPLAŞACAK. BARTIUNIN MÜMTAZ ŞAHSİYETLERİ "ALDATMAZLAR" YARDIMCI OLDULAR BU ARADA. BUNU ZİKRETMELİYİM.. SANATI VE SANATÇIYI SEVİYORLAR. GÖNÜLLERİNDE BU DUYGU VAR HER BİRİNİN. GÖRÜNTÜYÜ ,BARTIN'IN FAHRİ TURİZM ELÇİSİ MEHMET GÖLBUCAKLI  ÇEKİP YOLLAMIŞ. BİZİM KİTAPLAR  RAFLARDA BÖYLE GÖZÜKÜYORLARMIŞ. RAFLARDAN BANA EL EDİYORLARMIŞ. İLAHİ GÖLBUCAKLI...

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..