Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

" İhmalkarlık var "

" İhmalkarlık var "
 

Hacettepe Üniversitesi Polatlı Meslek Yüksek Okulu yeni eğitim-öğretim yılına 24 Eylül Pazartesi günü başlangıç yaptı.
Üniversiteye bu yıl gelen öğrenci sayısı kesin olmayan rakamlarla 150 civarında sayılırken, toplamda 500 küsür öğrenci ile eğitime başlandı. Ek kontenjanlarla beraber öğrenci sayısında artış olacağı tahmin edilen yüksek okul öğrencileri bugünlerde yurtlarının olmaması nedeni ile sefillik içinde bir an önce sorunun çözülmesini bekliyorlar.
Kredi Yurtlar Kurumu’nun (KYK), Polatlı Belediyesi himayesinde daha önceki yıllarda öğrenci yurdu olarak hizmet veren binayı yurtlaştırma kararı ne yazık ki yerel yönetim ihmalkarlığı nedeni ile çözümsüz kaldı.
Polatlı Meslek Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kart; KYK’nın, Polatlı’da öğrencilere barınma imkanı sağlamak için tüm hazırlıklarını tamamladığını ancak Polatlı Belediyesi’nin resmi raporlarını son güne bırakması nedeni ile Hacettepeli öğrencilerin yurtsuz kaldığı iddiasında bulundu.

“Öğrencilerimiz perişan halde”
Hacettepe Üniversitesi Polatlı Meslek Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kart; eğitim öğretim yılına başladık ancak öğrencilerimiz perişan durumdalar.
Prof. Dr. Ahmet Kart; “Ben şahıs olarak Polatlı’da Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı resmi denetim açısından güvenilir bir barınma ortamı bulunması için çok çaba sarf ettim. Öğrencilerin Polatlı’da güvenilir bir yerde kalması için, devlet tekelinde barınmaları için bütün koşulların sağlanmasında belediyeyi yönlendirmeye çalıştım.
Okulumuz 24 Eylül Pazartesi günü kapılarını öğrencilere açtı. Aileler çocuklarını alıp Polatlı’ya geldiler ve durum şok ediciydi. Belediye kendi binası için, Kredi Yurtlar Kurumu’na depreme dayanıklılık belgesini göndermediği için şu an öğrencilerimiz sefillik yaşamaktalar.” açıklamasını yaptı.
Prof. Dr. Kart; konu üzerine bizzat Başkan Yakup Çelik ile görüştüğünü, hiç değilse daha önceki yıllardaki gibi, resmi işlemler halledilene kadar öğrencileri yurtta, belediye kontrolünde misafir edilmelerini önerdiğini söyledi. Kart sözlerine şöyle devam etti; “Belediye bu çocuklara müsemma göstermedi. Aileler huzursuz, çocuklar zor durumda biz de ne yapacağımızı bilemiyoruz. Sayın Yakup Çelik’in düşüncelerine saygı duyuyorum, fakat bu kadar ihmalkarlık yapılmamalıydı. Ben 38 yıllık akademisyenlik hayatım boyunca öğrencilerimin karşısında hiç böylesine ezilmemiştim. Yüzlerine bakacak halim yok” şeklinde konuştu.
 
Toplam blog
: 44
: 1870
Kayıt tarihi
: 27.07.07
 
 

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın-Yayın Bölümü mezunudur.        ..