Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '17

 
Kategori
Güncel
 

“Başkanlık” ve bununla ilgili tarihi sözler

“Başkanlık” ve bununla ilgili tarihi sözler
 

Son günlerde başkanlık sistemi lehinde, aleyhinde, ileri geri pek çok şey söyleniyor. Ben de tarihin sayfalarını şöyle bir karıştırdım; bakın nelerle karşılaştım.

Birincisi kuvvetler (erkler) ayrılığı hakkında : "Efendiler! Tabiatta kuvvetler ayrılığı yoktur... Milli irade, milli hakimiyet denilen kuvvet taksim edilemez ve ayrılamaz".

İkincisi yargının bağımsızlığı; üçüncü ve ayrı bir erk olarak kabulü hakkında : "Yürütme kuvveti, yargı kuvvetine yardımcı olmaktan uzak dursun; Yargı kuvveti atıldır, atalete mahkumdur, yoktur. Böyle bir kuvvetin bağımsızlığı nerededir?. Rica ederim, böyle bir kuvvet nasıl bağımsız olabilir?".

Üçüncüsü Cumhuriyet ve Demokrasi rejimlerinde muhalefetin yeri ve önemi hakkında : "Kız gibi meclis isterim."

Dördüncüsü Cumhuriyet ve Demokrasinin sarsılmaz temelleri ve olmazsa olmaz şartlarından, muhalefet partileri hakkında: "Muhalif bir fırkaya değil, mecliste muhalif bir sese tahammül edemem".

Bu sözlerin kime veya kimlere ait olduğu veya olmadığı sorusunu ve cevabını sizlere bırakıyorum. Kötü bir maksadım yok, sadece okumamış olanlar için biraz araştırmayı ve okumayı teşvik etmek istedim.

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..