Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '11

 
Kategori
İzmir
 

"Bugün, benim düğün günüm!", Ayşe Mayda

"Bugün, benim düğün günüm!", Ayşe Mayda
 

Ayşe Mayda - Usta'ya Saygı - 23 Kasım 2011 Konak Belediyesi Prof. Dr. Türkan Saylan Alsancak Kültür Merkezi


Bugün, İzmir'in iki önemli insanını yan yana izlemekten çok büyük kıvanç ve zevk duydum. Yalnız İzmir'in değil, Türkiye'nin önemli iki saygıdeğer, elleri öpülecek Atatürk kızlarından Ayşe Mayda ile İsmet Ayşe Kabaağaçlı Noonan'ı birlikte görünce yüreğimdeki cılız kıvılcım canlandı, onlara baktıkça umutsuzluğun ne ayıp olduğunu düşündüm, yüzüm yandı. Onlarca yıla dayanan Ayşe Hanım ile İsmet Hanım'ın dostlukları, güzel komşulukları üzerine İsmet Hanım konuştu, anılarını bu akşama taşıdı.

Konak Belediyesi Prof. Dr. Türkan Saylan Alsancak Kültür Merkezi Benal Nevzat Toplantı Salonu ile fuayesi öyle doldu ki Ayşe Mayda'yı dinleyemeyeceğimi, bir poz fotoğrafını bile çekemeyeceğimi düşündüm. Bir biçimde salona getirilen sandalyelerden birine oturdum ama programın ilk yarısına değin birilerine engel olduğum, dışarıda bıraktığım duygusu da beni ezmedi değil.

Konak Belediyesi'nin "Usta'ya Saygı" etkinliğine çağrıldığında Ayşe Hanım, "Ben, neyin ustasıyım ki" deyince Namık Kuyumcu da "Hayatın Ustası" olduğunu söylemiş. Halikarnas Balıkçısı'nın torunu Kuke Noonan da Ayşe Mayda'yı hep, yaşamın ustası ve diğer annesi olarak görürmüş.

Açılış konuşmasında Konak Belediyesi Başkanı Dr. Hakan Tartan, Ayşe Mayda için “Sözcüklerin ötesinde olmak böyledir, ‘insan’ olmak işte budur” deyip 2016’da, çok sevdiği, saydığı Ayşe Abla'sının 100. doğum günü kutlamasını da yapacakları haberini verdi. 2016'da yapılacak kutlamaya gülümseyen Ayşe Hanım'a "Yok öyle kaçmak, hep birlikte, Allah ömür verirse 100. yaşınızı kutlayacağız. Allah, sizin yaptıklarınızı görüp ömür verecektir de, bize verirse, kutlamak için hepimiz burada olacağız, hiç öyle kaçmak yok!" dedi.

Ayşe Mayda’ya mesleğini sorduklarında, dernekçiyim ve diş hekimiyim, hangisini yazmak isterseniz, dermiş.

Cumhuriyetin erdemlerini tümüyle taşıyan, özgürlükçü bir kadın Ayşe Hanım. Hayvanı, doğayı sever, Atatürkçü, aydın bir insandır. Kendisi ile ilgili anılarını paylaşmak, duygularını anlatmak isteyenler arasında Muzaffer Tunçağ, Yaşar Aksoy, eski Ege Ordu Komutanı Orgeneral Fikret Küpeli, İzmir Hayvanseverleri Koruma Derneği Başkanı Suna Akatürk, Ayşe Mayda'nın avukat arkadaşı Melike Kızılpar, Halikarnas Balıkçısı'nın torunu Kuke Noonan, İzmir Soroptimistler Derneği Başkanı İlke Erol, Amerikan Koleji müdirelerinden Anet Gomel, Amerikan Koleji Mezunlar Derneği Başkanı Sevin Oran, Uşakizade Köşkü Müdürü Ahmet Gürel, Tema temsilcisi Ender Uyguç, Ege Orman Vakfı Genel Müdürü Metin Gençol, Salı Grubu temsilcilerinden Sevil Tüzmen vardı. Hanımefendiler ile beyefendiler, Ayşe Mayda üzerine içtenlikli duygularını aktarırken göz pınarları doldu, tavanlara bakılıp buhar edilmedi, Ayşe Hanım'a sarılıp saçlarına, boynuna usulca süzüldü.

İlk ortodontistimiz, ilk pantalon giyen, ilk kez kaymayı deneyen kadınımız, İzmir'in ilk dernekçisi, eğitim ile sağlık alanında örnek bir iyiliksever, hayvanları, doğayı, çevreyi seven, sayan kalbi kocaman bir insan Ayşe Mayda. Annelerimizin, babalarımızın çoğunun ağzında hala amalgam dolguları, köprüleri var. Doğum gününüzde buluşacağız devrimin kızı...

Evini de müze yapacak olan Ayşe Mayda, tam mikrofonu elinden bırakmak üzereyken, “Ben evlenmedim ama bugün benim düğün günüm!” dedi. Bakınız şimdi... Kaç tane sokağa daha “Ayşe Mayda Sokağı” desek bu vefaya borcumuz ödenebilir mi?!. Böyle yüce gönüllü olmak nasıl betimlenir Ayşe Hanım?.. Bize sözcük bırakmadınız...

Şen, esen nice yıllara!..

 
Toplam blog
: 101
: 2403
Kayıt tarihi
: 18.11.07
 
 

İzmir'den merhaba! İzmir'de, Göcek'te, Marmaris'te, Milas'ta, Söke'de, Bodrum'da sonra yine İzmir..