Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '08

 
Kategori
Sinema
 

"Kayıp hayatlar" bir darbe eleştirisi

"Kayıp hayatlar" bir darbe eleştirisi
 

-Dün akşam uzun zamandır yapmadığım bir şey yaptım.
-Bir film izledim.
-Evde.
-Geçen yıl aldığım bir filmdi.
-Ama izlemeye fırsat bulamamıştım.
-Ve koydum DVD’ye filmi.
-Açtım ekranı.
-Uzandım koltuğa.

-“Kayıp Hayatlar” filmin ismi.
-Antonio Banderas.
-Emma Thompson.
-Başrol oyuncuları.
-Yönetmen Christopher Hampton.
-İspanya yapımı bir film.
-Yapım yılı 2003.

-Arjantin.
-Ve başkenti Buenos Aires.
-Yıl 1976.
-Askeri darbe.
-Carlos Rueda (Antonio Banderas)
-Bir çocuk tiyatrosu işletmecisi.
-Eşi Cecilia gazeteci.
-Ülkenin tanınmış gazetecilerinden.
-Ve kızı.

-Arjantin’de insanlar kaçırılmaktadır.
-Askeri yönetimi eleştirenlerdir kaçırılanlar.
-Ve günün her hangi bir saatinde, askeri yönetim gözüne kestirdiği kişileri gözaltına almaktadır.
-Ellerini bağlayarak.
-Tekme ve tokat eşliğinde.
-Bilinmedik bir yerlere götürülüyorlar.
-Ağır işkencelere tabi tutuluyorlar.
-Elektrik, tecavüz ve sayılabilecek her türlü insanlık dışı uygulama.
-Sonrasında öldürüyorlar.
-Toplu olarak katlediyorlar.

-Yönetim, kaçırılmaları ve kaybolmaları reddetmektedir.
-Ama anneler, Buenos Aires meydanında gösteri yapmaktadır.
-Ellerinde dövizlerle kamuoyu oluşturmanın yollarını aramaktadır.
-Tıpkı bizim Cumartesi Annelerinin eylemi gibi.

-Gazeteci Cecillia, kaybolmalara yönelik bir yazı yazar.
-Eşi Carlos karşı çıkmasına rağmen.
-Ve Cecillia’da yazı sonrasında gözaltına alınır.
-Eve geldiğinde karısının gözlüğünü yerde bulan Carlos, karısının gözaltına alındığını anlar.
-Polise gider.
-Ama bir sonuca ulaşamaz.
-Kızı ile birlikte anneyi aramaya koyulur.
-Ama nafile.
-Ve Carlos, meydan da eylem yapan annelere katılır.
-Onlarla birlikte yürür.
-Ve kendisinde doğaüstü bir güç olduğunu keşfeder.
-Gözaltına alınanların başına gelenleri hissetmektedir.
-Anneler, Carlos’un etrafında toplanmaya başlar.
-Her akşam evinin bahçesinde yakınları kaybolanlar toplanır.
-Ve Carlos, annelerin elini tutarak yakınlarının başına gelenleri anlatır.
-Bu kısım her ne kadar fantastik bir yan içeriyor olsa da, bir dönem Arjantin’de olanları alenen göstermektedir.

-Helikopterden atılanlar.
-Tecavüz görüntüleri.
-Hücrelere kapatılanlar.
-Elektrik verilenler.
-Toplu katliamlar.

-Sonuçta Carlos’un kızını da alırlar.
-Ve tecavüz edip, öldürürler.

-Güzel bir filmdi.
-İzlemeye değer bir film.

-1976-1983 yılları arasında Arjantin’de tam 30 bin insan kayboluyor.
-Askeri darbe dönemi.
-Ve akıbetleri belli değil.
-Latin Amerika ülkelerinin hepsinde benzer dramlar yaşanıyor.
-Binlerce kayıp.
-Film bitti.
-Ve bir yazı geçiyor.
-Askeri darbe olan ülkelerde kayıp sayıları veriliyor.
-Ve bu ülkelerden birisi de Türkiye.

-Üç gün sonra 12 Eylül’ün yıl dönümü.
-Yani utancın ve lekenin yıl dönümü.
-Geçtiğimiz yıl Cumhuriyet mitingleri yapılmıştı.
-Bir han fendi “Ordu Göreve” diye döviz açmıştı.
-Derdi bu olanların, mutlaka, “Kayıp Hayatlar” filmini izlemelerini tavsiye ederim.
-Taşıdıkları dövizin ne anlam içerdiğini daha iyi anlarlar.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..