Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '13

 
Kategori
Felsefe
 

"Neden" soru tümcesine takıldım...

"Neden" soru tümcesine takıldım...
 

"NEDEN...?"


Dikkat ettim de, insanların; sen, ben, bize ait  genel bir gözlemim bu paylaşmak istediğim.

Meraklı varlıklarız, meraklı oluşun her kese özel kuralları her kese özel bir yapısı var. Hani kimsenin söylemediği, fakat farkında olduğumuz yazısız kulları vardır ya onun gibi…

Bu kurallar dahilin de soru soranların aradığı ve bir o kadar da merak ettiği çok şeyin olduğunu düşünüyorum.

Buraya kadar her şey yolundaydı aslında taki “NEDEN” soru tümcesine takılana kadar. “NEDEN” soru tümcesi aslında tamamen laboratuar ortamında gözlem yapılabilen konular için geçerli olmalı. Sadece orada kullanılmalı, başka şeyler için “NEDEN” soru tümcesi sorulmamalı bence. Hatta sorana ceza kesilmeli, niye mi?

“Cevaplayamayacağı bir konuyu düşünmeye insanı zorluyor olmaktan dolayı…”

Düşünsenize bir kere “NEDEN seviyorsun...?”, “NEDEN olmuş…?”, “NEDEN gelmiş…?” bunların cevabı var mı sizce?

“NEDEN seviyorsun?” sorusunu örnek alalım mı? Yoksa olduğu gibi yerinde mi dursa, bence hiç dokunmayalım çünkü hangi açıklamanın ardına saklanırsak saklanalım ben inanmıyorum ki açık açık bir cevap verenin çıkacağını. “NEDEN seviyorum?” – Ne bileyim ben!- bu kadar.

Verilebilecek en güzel ve net cevap ,NE BİLEYİM BEN, SEVİYORUM İŞTE.!, yok! Cevap yok!... Üç nokta bile ifade etmede aciz kalıyor, ya “NEDEN olmuş?” sorusuna bir bakalım. Duyan bir başka anlatacak ,gören başka bir şekilde anlatacak. Hele yaşayan konuyu inkar bile edecektir.

O yüzden diyorum “NEDEN” sorusunu, bilimsel incelemelerde kullansınlar, malum olduğu üzere bilimsel incelemelerde soruların bir cevabı bulunabiliyorsa bilimsel olur, hani “NEDEN seviyorum” un bilimsel bir yanı yok tabi ama bu soru tümcesini soru tümcesi yapacak şeylerin cevaplanabiliyor muş gibi gelmesine takıldım ben.

Düşünüyorum “NEDEN” sorusunun kuantum bir ortamda bir tek cevabı olabilir belki, ya da incelenen şeyin maddesel boyutu ile ilgili bir cevap arayışı ise derdimiz belki bir cevaba yaklaşabiliriz.

Arayışımda kaderci bir yapı seziyorum kendimde ve kendime diyorum ki; hiç bir şey kendiliğinden gerçekleşmiyor. Bir trafik kazasında “NEDEN” sorusunda cevap sonucu anlamamıza yardımcı olur. “NEDEN”nin nedenini değil:

-Sürücü uykuludur,

-Sorsan inkar eder,

-Neden, yanlış sollama vardır, -

-sorsan ben büyük aracım o kadın sürücüdür der,

hepsine verilen cevapların “NEDEN”nine odaklanmayız. Kazanın maddi manevi hasarına bir açıklama getiririz. Sürücü uykuluydu ondan oldu,Yanlış sollama yapıldı ondan oldu. İyide ben Neden olduğunu sordum. Yani Neden sürücü uykuluydu, Neden Yanlış sollama yapıldı…?

 
Toplam blog
: 11
: 628
Kayıt tarihi
: 12.11.10
 
 

Denemeler deniyorum, yazı yazmayı denemek istiyorum. Edebiyat ile ciddi anlamda ilgilenemedim, ço..