Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Para kazanıyor"

"Para kazanıyor"
 

www.antoloji.com


Bu sabah yine geç kalmış, hiçbir zaman saatinde gelmeyen otobüsümü beklerken havanın artık yavaş yavaş ayaza çaldığını, tenimi üşüttüğünü hissettim. Bir tarafımdan vuran güneş inatla ısıtmaya çabalarken beni, diğer tarafım hafif bir üşüme hissini aynı anda yaşıyordum.

Ve nihayet göründü köşeden otobüs. Nedense hiçbir gün aynı saatte gelmeyen 140 numaralı otobüs.

Binip otobüse geçiyorum seçtiğim koltuğa ve yanıma ikizleri ile bir bayan oturuyor. Birbirinden tatlı dünya güzeli iki kız çocuğu. Çocukluklarının vermiş olduğu merakla etrafı incelemeye başlıyorlar. Bir tanesi pencereden dışarıyı, diğeri içerideki insanları inceliyor sorular sorarak bir yandan annelerine.

Derken bende katılıyorum soru yağmuruna. Adımın ne olduğu nereye gittiğimi öğrenmek istiyorlar. Aynı şekilde bende onlara yöneltiyorum sorularımı. Bu şekilde devam ederken öyle bir yanıt aldım ki kızlardan aklım durdu o an. O kadar saf o kadar da mantıkla düşünülmeden söylenmiş ama içinde çok büyük bir anlam taşıyan o cevap.

Babalarının işe gittiğinden bahsediyor isminin Gizem olduğunu söyleyen güzel kız. Bende babasının ne iş yaptığını soruyorum.

Bir an duraklıyor ve tüm saflığı ile “ PARA KAZANIYOR” diyor. Evet onun için önemli olan o. Babasının ne iş yaptığı çokta önemli değil ne fark eder ki para kazanıyor ya işte. Mesleği ya da o parayı nasıl kazandığının çok önemi yok.


Sonra kendi çocukluğumu düşünüyorum. O kadar umarsız mıydım acaba diye. Hayır elbette ben orduya 30 sene hizmet etmiş bir askerin kızıydım ve babamın işindeki zorluklarını birebir yaşamış bir asker kızı. Onun gece eve gelmediği her geceyi koltukta uyuklayarak geçiren, sabah yatağımda bulduğumda kendimi o kadar şaşıran, hep babasını özleyen bir çocuk. Hatta bazen babam işsiz kalsa da onu biraz daha görebilsem dediğimde olmuyor değildi hani çocuk masumluğunda.

Elbetteki akşamdan cebine istekler listesi yazıp attığım çok oldu benimde, alım gücü olup olmadığını aklıma bile getirmeden. Şimdi çok daha iyi anlıyorum babamın “ Kendin kazandığın paranı harcamadıkça, paranın değerini anlayamazsın” sözlerini.


Evet küçük kız şimdilik sadece para kazanan bir kişi olarak görebilmek babayı çok çocuğun yaptığı bir şey bence de. Bakalım yıllar sana neler öğretecek. Mutlu büyü küçük kız. Bana bu güzel anılarımı hatırlattığın ve birkez daha yaşattığın için teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 18
: 6266
Kayıt tarihi
: 22.09.08
 
 

Ülkemin en güzel şehri İzmir'de yaşıyorum. Evliyim, muhasebe mesleğini en iyi şekilde yapmak için uğ..