Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '09

 
Kategori
Eğitim
 

"S"ana ne "b"enim "s"eviyemden

"S"ana ne "b"enim "s"eviyemden
 

www.ilgazyavuzsultanselimio.k12.tr adresinden alınmıştır.


Baş edemediği bir durumla ve aslında en çok korktuğu ve çekindiğiyle dalga geçmeye başlar ya insan bi süre sonra... İşte o minicik çocuklar ve en deli çağında odalara hapsolan gençler de yaratıcılıklarını kullanarak ve aşırı derece de sorgulamalar ve bunalmalar sonunda yepyeni bi isim bulmuşlar SBS'ye:
"S"ana ne "B"enim "S"eviyemden:)

Tıpkı daha önceki yıllarda olduğu ve belki de sizin de yaptığınız gibi. Hatta bir keresinde ÖSYM'ye hayli iddialı bir şarkı da gelmişti gençlerden, evet ayıptı sözleri ama genç dediğin buydu işte; isyan, öfke ve tabii ki kinaye...

Türkiye'de genç olmak zordu, artık çocuk olmayı da zorlaştırdılar. Evet, SBS'de o yılki müfredat çıkıyor, evet sorular çok zor olmuyor ve evet düzenli ve planlı çalışan başarıyor, ve yine evet bu nedenle bu sistem daha bi kabul görüyor. Peki "Stres ve kaygı yıllara ve hatta ömre yayılmıyor mu, çocuklara nefes alacak bir yıl kalıyor mu? " sorusunun cevabı neden "HAYIR" olarak geliyor?

Türkiye'de sınavlar çoktu, git gide daha da çoğalıyor ama eğitim seçenekleri sınavların artışına paralellik göstermiyor.

Türkiye'de eskiden bir tane sınav birincimiz olurdu, o yılki güzellik kraliçemiz kadar herkes tanırdı onu, Türkiye'de artık birinciler de hızla çoğalıyor... Bir sınavda 500 tam puan alan 97 birinci, yüzlerce ikinci ve üçüncü olması sadece mutlu ve gururlu aile sayısını artırıyor, ancak bu "ilk üç çocuklar"ın bile yerini garantilemiyor.

Dolayısıyla Türkiye'de yetişkinlerin ve gençlerin kafası zaten karışıktı, artık bunlara çocuklarda eklendi.

Ben de sayın yetkililere 8-D sınıfı öğrencilerimin bugün yeniden besteledikleri orjinali Gülben Ergen'den "Giden Günlerim Oldu" adlı şarkının bunalım kokan yeni halini gönderiyorum. Bir gün belki bizim de hem doğru seçen, hem de kaygıyı gerçekten önleyen bir sınav sistemimiz olur, kim bilir?

Yarattıkları başarılı, bilgi yüklü ama gergin ve mutsuz gençlik söylüyor; GİDEN GENÇLİĞİM OLDU!

...............
Beni alsalar
SBS'ye koysalar

Dayanamaz yürek
500'ü bile bassalar

Gönlüm acıyor
Korkuyorum bak

500 gelmeden
Eve dönemem ki ben

Tutmaz ellerim
500'ü görmeden

Zaman geçiyor
Sürem azalıyor bak

 
Toplam blog
: 21
: 1066
Kayıt tarihi
: 21.04.09
 
 

Merhaba...! 1982 Manisa doğumluyum. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakultesi İngilizce Öğretmenliği'nde..