Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '17

 
Kategori
Kitap
 

"Söke'de İz Bırakanlar" pek yakında çıkıyor (2)

"Söke'de İz Bırakanlar" pek yakında çıkıyor (2)
 

Söke'de İz Bırakanlar - Abdülkadir Güler -2017


Bazı Bloger arkadaşlarım haklı olarak soruyorlar.  "Söke'de  İz Bırakanlar" kitabınızda   kimler vardır ? Adı geçen kitabımı 10 yıl önce  düşündüm ve yazmaya başladım. Aşağı yukarı 350 sayfalık bir kitap olacaktır... Ancak üç, dört yıldır en fazla üzerinde titizlikle çalıştığım bir kitabımdır. 1880'den itibaren Söke'nin  kuruluşundan bu yana gelmiş, geçmiş  kaymakamlar, Seçilmiş  Belediye Başkanları, Atatürk'ün Söke'ye gelişi, Milli Mücadelede Söke, Valiler, devlet adamları, Hukukçular,  Muhtarlar, Çizmeciler, Din adamları, Bilim adamları, Hayırseverler ve Eğitimciler, Öğretmenler  bu kitabımda yer aldı.

Söke'nin  adı  ner(e) den geliyor? gibi sorular yanıtlar vermeğe çalıştım... Söke'nin adını onurla yurtiçinde ve yurtdışında yaşatanlara, özellikle yer verdim. Bunların içinde vefat edenler de vardır, bir şükran borcu olarak bunları da yazdım. Tabi bazı belgelerle birlikte Özellikle Atatürk'ün Söke'ye iki kez gelişini araştırdım ve yazdım... Bunları belgelerle gösterdim... Önemli  belgelere yer verdim.  Birçok kaynaklardan da   yararlandım. Yararlı olacağına inanıyorum.

Kısmet olursa bu kitap Mart veya Nisan ayı içinde çıkacaktır. İyi bir iş yaptığıma inanıyorum. Tabi bunları yazarken Sökeli  Cafer  Efe'yi ve Sökeli Ali Efe'yi de unutmadım...Hayırlısını diyorum... Zaman nelerde gebedir bilinmez... Bu kanuda bana yardım edenlere, katkıda bulunanlara  ayrıca TEŞEKKÜR ediyorum.- Tabi zahmet edip yorum yazanlara da teşekkürler ediyorum. ...

SÖKE’DE  İZ BIRAKANLAR

Araştırma, İnceleme, Biyografi

***      ***    ***

 Kimi çoktan yitmiş,

Kimi eğik, kimi yan yatmış

Kiminin kırılmış başı,

Kitaplar ise dimdik, hep ayakta,

Kitaplar en dayanıklı

Mezar taşı…

M. Kemal YILMAZ

------------------------------------------------------------------------------------

"  SÖKE’DE  İZ BIRAKANLAR  "  kitabı  9 bölüm altında  hazırlandı. 

I.BÖMÜM: Söke’ye Toplu Bir Bakış

II. BÖLÜM: Atatürk Söke’de

III, BÖLÜM: İdarecilerimiz

IV. BÖLÜM: Ticari Hayatımız

V. BÖLÜM: Hayırseverler

VI. BÖLÜM: Söke’ye Ayna Tutanlar

VII, BÖLÜM: Eğitimciler - Öğretmenler

VIII. BÖLÜM: Şairlerimizden Şiirler

IX. BÖLÜM: Söke’de Basın-Yayın Hayatı

 

Abdülkadir GÜLER

        Ocak  2017

 

                       

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..