Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '17

 
Kategori
Kitap
 

Söke'de İz Bırakanlar"pek yakında çıkıyor (3)

Söke'de İz Bırakanlar"pek yakında çıkıyor (3)
 

Merhaba Saygıdeğer Milliyet Blogger arkadaşlarım,

Uzun yıllar üzerinde titizlikle çalıştığım  " SÖKE 'DE İZ BIRAKANLAR " kitabımın ÖN SÖZÜ'Nü sizlerle paylaşmak istiyorum.

Söke’ye geleli aşağı, yukarı otuz yıldan fazla oldu. Çeyrek asırdan fazla bir zaman dilimi. Bu zaman zarfında Söke’yi ve değerli insanlarını yakından tanıdım diyebilirim. Bir yerde kendimi Sökeli sayarım. Bundan dolayı Söke’nin kültürüne değer veriyorum. Rahmetli Avukat Ahmet Güçsav’ı (2001), Aydınlı öğretmen, öykü yazarı 70 yıl önce Söke’de öğretmenlik yapan Mahmut Özay’ı (2004), Sökeli Şairler ve Yazarlar – Güldeste-şiir seçkisi (1998) ve Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan Mustafa Kemal Yılmaz’ı (4,baskı- 2008) de gibi kitapları bu amaçla yazdım. Söke’nin ekmeğini yığıyorum. Suyunu içiyorum ve güzel havasını teneffüs ediyorum. Bu açıdan kendimi sorumlu görüyorum. Bir yerde ben öğretmenim. Yazmaya, öğretmeye devam ediyorum. Öğretmenin görevi ölünceye değin bitmez diye düşünüyorum. Söz uçar, yazı kalır, yazmak yaşamaktır” diye düşünüyorum…

Bu kitapta yakın tarihimizdeki Söke’nin tanınmış, ünlü kişilerini Söke’nin kültürüne değer veren sanatçılarını, hayırsever insanlarını yaptıkları eserleriyle bir kitapta toplamak istedim. Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu M. Kemal Atatürk’ü şükranla anarak Atatürk’ün Söke’ye gelişiyle ilgili bana Ankara’dan Genelkurmay Başkanlığı’ndan ve T.C.Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih, Yüksek Kurumu Başkanlığı’ndan ( Araştırma Planlama ve Koordinasyon Dairesi ) gelen Hâkimiyet- Milliye gazeteleriyle ve önemli belgeleri kitabımda yer verdim. Bu konuda araştırma ve inceleme yapacaklara bir gün lâzım olur diye düşündüm.

Okuduğum kitaplar arasında Metin Aktaş’ın yazdığı “İz Bırakanlar”( Hürriyet Gazetesi, 7 Kasım 1994 ) ve yine Erzurum’dan Sebahattin Bulut’un yazdığı “ Erzurum’da İz Bırakanlar”(1995), kitaplarını okumuştum. Ve kendi kendime dedim ki “Söke’de İz Bırakanlar“ kitabı neden olmasın? İşte buradan yola çıkarak “ Söke’de İz Bırakanlar kitabımı yazmaya, araştırmaya ve bir biyografi bağlamında hazırlamaya başladım. Bunu aşağı, yukarı 20 yıldan bu yana düşünmüştüm, Hatta bir ara Yeni Söke gazetesinde rahmetli dostum M. Ali Asrav’la bu konuyu görüşmüştük. Bu konuda da bir iki yazı yazmıştım. Derken bugünlere kadar geldim…” Söke’de İz Bırakanlar “ konusunda Söke’mizin eski ve her zaman saygıyla andığımız Eski Söke Belediye Başkanlarından rahmetli Ekrem KARAKAŞ’ın da bana zaman zaman yaptığımız konuşmalar arasında “ Kadir Bey, Söke’de İz Bırakanlar “ hakkında bir kitap yazmanızı istiyor ve bekliyorum. Yazacağınız bu eser gelecek nesillere bir kaynak olacaktır. Özellikle tavsiye ediyorum, basımından da yardımcı olacağım “ diyordu. Bunu birkaç kez söylemişti. Ben bunu bir vasiyet olarak algıladım ve onun için yazdım. Ne yazık ki vefatından sonra bu kitap çıktı ortaya… Görmesini çok isterdim. Ancak onun sözünü geçte olsa yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyorum. “ Söke’de İz Bırakanlar” arasında bu halk kahramanı sevgili Ekrem KARAKAŞ’ı da unutmadığımı belirtmek isterim.

Bu çalışmalarım gelecekte inceleme ve araştırmaya meraklı ilgi duyan genç kuşaklara bir kaynak olur diye düşünüyorum. Söke’de hizmetleriyle gönüllerde iz bırakanları düşünerek: Söke Tarihine Bir Bakış, Söke Kültürü, Atatürk Söke’de, Milli Mücadele’de Aydın’ın, Söke’nin kurtuluşu için kızanlarıyla birlikte düşmanlarına karşı duran, kafa tutan, Gazi M. Kemal Atatürk’ün safında yer alan, şehit olmayı göze alan Cafer Efe, Sökeli Ali Efe, Söke’nin Söke’ nin kuruluşundan( 1880) tarihinden beri Belediye Başkanları, Söke’ye gelen, giden Kaymakamları, Bilim adamlarını, Valiler ve hayırseverleri sanat, kültür dünyasında iz bırakan bazı şair ve yazarları, eğitimcileri, öğretmenleri, cami, okul yapanları, hayırseverleri, Söke kültürüne ayna tutanları, Söke’nin basın, yayın hayatını araştırıp derleyerek bu elinizdeki kitapta yer verdim.

Bunlar gelecek kuşaklara bir armağanım olsun diye yazımdım, Elbette dört dörtlük bir eser hazırladığımı düşünmüyor ve iddia etmiyorum. Ben de nihayet bir insanım,”beşer hatasız olmaz” derler. Ben sadece Söke’de yaşayan bir vatandaş olarak Söke kültürü için dünden bugüne bu coğrafyada hizmet edenleri bu elinizdeki kitabımla yâd etmek, güzel hizmetleriyle yaşatmak, anmak istedim. Başka da hiç bir amacım yoktur. Kitabımın basımında ilgi gösteren, gerekli bilgiler için mektuplarıma, telefonlarıma yanıt veren, basımında katkıda bulunan kurum ve kuruluşlara Söke Cumhuriyet Matbaası sahibi Sayın Yılmaz ve Kadir Kalaycı’ya, özenle dizgisini ve kapak kompozisyonu hazırlayan kadim dostum İbrahim Özgezicİ’ye tüm emeği geçenlere ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Kitabımı da yer alan, bugün aramızda olmayanları saygıyla ve rahmetle anıyor, mekânları cennet olsun diyorum. Onlar gönüllerde sevgi dolu, saygı dolu izler bırakıp göçtüler. Yerleri aydınlık, mekânları gül–gülistan olsun. Yaşayanlara da sağlıklı günler ve mutluluklar diliyorum.

Saygılarımla,

25 Ocak 2017- Söke

Abdülkadir Güler

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..