Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '12

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

“Yatak odamda gizli kamera çıktı” İşte haklarınız

 

“32 yaşında bir kadınım. Eşimden bundan bir yıl kadar önce boşandım. 4 ay önce de birisiyle tanıştım.

Kısa sürede birbirimize bağlandık.  Bazen benim bazen de onun evinde görüşüyorduk.

Bundan 15 gün kadar önce bana bir hediye getirdi. Ben de sevgilimin hediyesi diye yatak odamda başucuma koydum. (Hediyenin ne olduğunu söylemek istemiyorum.)

Yine birlikte olduğumuz bir akşam, ben banyoya gidip geldiğimde, sevgilimin bana aldığı hediyeyle uğraştığını gördüm.

Hiçbir anlam veremedim. Ama sabah o gittikten sonra içime kuşku düştü.

Teknolojiden anlayan bir arkadaşımdan yardım istedim. Sevgilimin bana getirdiği hediye aslında bir gizli kameraymış.

Çok sinirlendim. Onu aradığımda bir sürü saçma sapan şeyler söyledi. Ben onun evine gittiğimde de görüntülerimin kaydedildiğini sanıyorum.

Kendimi aldatılmış, kandırılmış hissediyorum. Çok üzgünüm. Bu nedenle onun hak ettiği cezayı almasını istiyorum. Bunun için ne yapmalıyım?”

 ***

Değerli okurum, yaşadıklarınızın ne denli zor olduğunu tahmin ediyorum. Özel hayatınızın gizliliği ihlal edilmiş.

Hak arama özgürlüğünüzü kullanmanızı öneriyorum. 

***

İşte yapmanız gerekenler:

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığına yaşadıklarınızı anlatan bir şikayet dilekçesi verin. Bu dilekçeye delilerinizi de ekleyin.

*Ayrıca duyduğunuz elem ve üzüntü için maddi ve manevi tazminat davası açın.

*İşte sizi bunu yapan adamın yargılanacağı, özel hayatın gizliliğini ihlal maddesi:

TÜRK CEZA KANUNU MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.

Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır. “

***

Değerli okurlarım, bana güven duyarak yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..