Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

120

120
 

Ermeni meselesinin bu kadar tırmanış gösterdiği bu günlerde herkese, 120 filmini seyretmesini tavsiye ediyorum.

120, bence bu güne kadar çekilmiş, bizim tarihimize ışık tutan fimler arasında yerini almıştır.

Sahnelerde abartı hiç bir kesit göremedim. Duygular, olaylar kısa sahnelerle, etkileyici bir biçimde yansıtılmış.

Kısa ve net sahneler ama bir o kadar başarılı.

Filmi izledikten sonra bir kez daha düşündüm, Anadolu insanın savaşlarla geçen yıllarını.

Anadulu insanın hiç bitmeyen çilesini ve fakirliğini düşündüm yeniden.

Önce Balkan Savaşları, ardından gelen Trablusgarp, 1. Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı.

Ölümler, ölenler, gidenler, dönemyenler, hiç silinmicek acılar ve koca bir tarih.

Kendinizi hiç bir millete ait hissetmeye bilirsiniz, köklerinizin bir yerde doğup kök saldığına da fakat insanların yaşadığı gerçekleri tek bir imzayla değiştiremezsiniz. Hele ki adınız , sanınız aydınsa bunu asla yapmazsınız!!!

Tarihin akışını değiştirmeye kalkanlar, geleceğin akışını kendi menfaatlerine değiştirmek isteyen cahillerdir.

İmzaları atanlara sorulacak o kadar çok şey var ki, Çanakkale mesela, Van, İzmir, Kars...

Türkleri tarih sahnesinden silmek isteyen, Anzaklar'dan bunun için asker toplayan, kilometrelerce öteden aç kurtlar gibi gelip leş yemeye kalkanlara kim özür diletecek... KİM?

'Savaş zaruri olmadıkça cinayettir.'

M.Kemal Atatürk

 
Toplam blog
: 45
: 1108
Kayıt tarihi
: 07.01.08
 
 

1986 doğumlu.  ..