Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

1.5 litre suyu 4.5 TL'ye almak

1.5 litre suyu 4.5 TL'ye almak
 

www.aliozdemir.net


Bugün, Türkiye'nin en kaliteli su kaynaklarına sahip illerinden birisi olan Bolu'da orta halli bir markete girdim. Amacım bir kaç temel ihtiyaç maddesini alıp çıkmaktı. Rafların arasında dolaşırken pet şişeler içinde satılan sulara tesadüfen göz attım...

1.5 litrelik pet şişelerde satılan yerli malı suların fiyatı 40 Kuruş ila 1.2 TL arasında değişiyordu. Raftaki ürünlere biraz daha dikkatli bakınca Avrupa'nın X ülkesinden ithal edilmiş bir su markasının mallarını gördüm. Fiyatlara baktığımda 1.5 litrelik pet içindeki ithal suyun 4.5 TL'den satıldığını fark ettim.

Kendi kendime "talep olmasa bu su buralara kadar gelmez" diye düşündüm. 77 milyonluk ülkemizin 1 yıl zarfında dışarıya sattığı malların tutarının 160 milyar dolar, ithalatımızın ise 250 milyar dolar olduğu aklıma geldi...

İstanbul'un çok lüks semtlerinde, tuzukuru beyaz Türklere hitap eden marketlerde AB ülkesinden getirilmiş yüksek fiyatlı suların olduğunu geçen yıl basında okumuştum. Bugün ise 140 bin nüfuslu, alt ve orta gelirli ailelerin çoğunlukta olduğu, küçük boyutlu bir Anadolu şehrindeki markette 4.5 TL'den satılan 1.5 litrelik suları görünce "pes artık" dedim.

Türkiye'ye 2500 km uzaktaki bir AB ülkesi mükemmel nitelikli suları olan bir ilin marketinin rafına suyunu koyabiliyorsa, bunu satın alan insanlarımız varsa işimiz zor demektir diye yazmakla yetiniyorum.

Not: Bu yazı politik bir amaç taşımamaktadır. Hiç bir şekilde siyasi eleştiri yapma niyetim yoktur. Sadece Ayranı yok içmeye, tahtırevanla gider 'gezmeye' adlı atasözümüzün açıklamasını yapmak için yazılmıştır.  

 

05.04.2014

 

Ali Özdemir

Web         : www.aliozdemir.net

E-posta    : aozdemir53@hotmail.com

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..