Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '11

 
Kategori
Seçim
 

2011 seçimleri ve düşündürdükleri

2011 seçimleri ve düşündürdükleri
 

seçim 2011


Seçim sath-ı mailine iyiden iyiye girdiğimiz şu günlerde acizane fikirlerimi siz değerli dostlarımla paylaşma ihtiyacı hissettim. Yapılan kamuoyu yoklamaları ve seçim anketlerinden anladığımıza göre önümüzdeki dönem şu andaki mevcut durumdan çok farklı olmayacak. Bunda şüphesiz 12 Eylül Anayasa'sının ürünü olan %10'luk seçim barajının etkisi olduğu şüphesiz. Türkiye de ki siyasi eğilimler malesef sandığa doğru dürüst yansımıyor. Kısaca örnek vermek gerekirse vatandaş muhafazakar ise ve desteklediği siyasi partinin barajı geçemeyeceğini düşünüyorsa mecburen barajı geçeceğine inandığı partiyi destekliyor. Aynı şekilde sosyalizmi savunan vatandaşımızda barajı geçeceğine inandığı sol partiye yöneliyor. Desteklediği siyasi fikirle ilgisi olmayan partilere oy verme mecburiyetinde olduğunu düşünüyor. 

Siyasi iktidar, istikrar her şeyden önemli diyor. İstikrar elbette önemli ama demokrasi de olmazsa olmaz. 2002 seçimlerinde Genç Parti siyaset sahnesine çıktı. Uçuk vaatlerle %7 oranında oy aldı. Barajı geçebilecek partiler belki de bu yüzden baraja takıldı. Ben bu seçimde de baraja takılacak partilerin olacağına inanıyorum. Bu dönem eldeki fırsat kaçmıştır. Ama önümüzdeki dönemde seçim barajı mutlaka düşürülmelidir. 2011 seçimlerinden çok süpriz oy oranları çıkacağına inanıyorum. Ama bunun en önemli nedenleri %10 seçim barajı ve medyaya sık sık yansıyan anketlerdir. 

Toplumumuz her ne kadar mevcut partilerden memnun olmasa da kendisine yakın hissetiği siyasi partiye oy vermek zorunda kalacaktır. Bu da partilerin oy patlaması yaşamasına neden olacaktır. Türk siyaset sahnesinde yeni yüzlere de fırsat verilmesi gerektiğini düşünen biri olarak seçim barajının makul bir seviyeye çekilmesini her vicdan sahibi insan gibi talep ediyorum. 

 
Toplam blog
: 19
: 751
Kayıt tarihi
: 09.08.10
 
 

1984 yılında Kütahya'da doğdum. İlköğrenim ve Ortaöğrenim eğitimimi Kütahya'da tamamladım. Anadol..