Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

22 Temmuz'daki oyumu açıklıyorum

22 Temmuz'daki oyumu açıklıyorum
 

Her geçen gün 22 Temmuz seçimine biraz daha yaklaşıyoruz. Bunun en belirgin göstergesi caddelerde yukarıya doğru baktığımızda görünen dal, yaprak ve gökyüzünün kapladığı alanın azalması ve değişik renkli bayrakların kapladığı alanın artması... Şu anda her parti başka alanları süslemiş, yakında heryerde her partinin bayraklarını birbirine karışmış olarak göreceğiz.

Seçim yaklaşmışsa sandık başında kime EVET mührünü basacağımız konusunda belirsizlikler de azalmış demektir. Seçime doğru gazetelerde kimi köşe yazarları oylarının rengini açıklarlar. Ben de blog yazarı olarak oyumu açıklıyorum.

Bu seçim için kararımı 3 Kasım 2002 günü vermiştim ve hiç değiştirmedim: 22 Temmuz 2007 günü oyumu CHP’ye vereceğim. CHP'li adaylar dışında meclise girme şansı olan başka sol aday olmayacağını görüyorum. CHP adayları içinde gösterilen birkaç merkez sağ adayı hem CHP'nin hem de o adayların ülke çıkarları için özverileri olarak değerlendiriyorum.

1981 yılında seçim yapılacaktı ve ben ilk oyumu kullanacaktım. O seçimde oyumu CHP’ye yani Ecevit’e verecektim. 12 Eylül darbesi nedeniyle ilk oyumu kullanmam gecikti. 1982’deki Anayasa oylamasında RED oyu kullandım. Anayasa yüzde 92 oyla kabul edildi.

1983 seçimlerinde oyumu Halkçı Parti’ye verdim. Seçimi ANAP kazandı, HP ikinci parti oldu.

1987 yılında siyasi yasakların kalkması için yapılan referanduma katıldım ve yasakların kalkması yönünde oyumu kullandım. Yasaklar kalktı.

1987 seçimlerinde oyumu SHP’ye verdim. Seçimi oyları düşen ANAP milletvekili sayısını artırarak kazandı. SHP ikinci parti oldu.

1991 seçimlerinde oyumu yine SHP’ye verdim. Hiçbir parti tek başına iktidar olamadı partiler DYP, ANAP ve SHP olarak sıralandı.

1995 seçimlerinde oyumu CHP’ye verdim. CHP barajı az farkla geçerek 5. parti oldu. Hiçbir parti tek başına iktidar olamadı, partiler, Refah, ANAP, DYP, DSP, CHP olarak sıralandı.

1999 seçimlerinde oyumu CHP’ye verdim ancak barajı aşamadı ve meclis dışında kaldı. Hiçbir parti tek başına iktidar olamadı, partiler, DSP, MHP; Fazilet, ANAP, DYP olarak sıralandı.

2002 seçimlerinde oyumu CHP’ye verdim, CHP ikinci parti oldu. AKP seçimi kazandı. Meclise yalnızca iki parti girdi.

22 Temmuz 2007 seçiminde hiçbir partinin tek başına iktidar olamayacağını düşünüyorum. Böylece şimdiye kadar oy verdiğim partilerin tek başına iktidar olmamaları geleneği sürmüş olacak. Oy verdiğim partiler birinci parti olamamışlardı, ancak bu seçimde CHP’nin böyle bir şansı olabilir.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..