Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '13

 
Kategori
Sosyoloji
 

370'lik alım ve adalet

370'lik alım ve adalet
 

Adalet Bakanlığı tarihte ilk defa rekor sayıda sosyolog alımı yaptı. 370 sosyolog alım süreci yaklaşık 6 ay sürdü.2012 Ağustos’un son günlerinde alım ilanı verildi. Eylül ayında başvurular alındı. Ekim ayında mülakat listesi (1850 kişi) belirlendi.  Kasım ayında  Ankara’da mülakat yapıldı. Aralık ayında nihai başarı listesi açıklandı, tercih alındı.  Ve Ocak ayında da tercihler açıklandı. 370 şanslı kişi Denetimli Serbestlik Merkezlerinde kadrolu sosyolog olarak işe başladılar. Ancak asıl tartışmada o zaman başladı. Mülakat devreye girdiği için KPSS sıralamasına göre atamalar yapılmadı. Sosyologlardan aldığım bilgiler, düşük puanlı adayların, yüksek puanlıları adeta ezerek resmen devlet memuru olduklarını gösteriyor.             

73 puanlı  28 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

*Yanda da görüldüğü üzere her puandan alım yapılmış. Düşük puanlılardan daha çok alındığı görülüyor. Resmi olmayan bilgilere göre 80 puan üstü 650-700 arası sosyolog atama bekliyor. Adayları kızdıran da düşük puanlıların mülakatla KPSS puanı yüksek olanları geçmesidir. Sonuçta kimse hakkının yenmesini istemez.

74 puanlı  37 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

75 puanlı  37 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

76 puanlı  38 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

77 puanlı  27 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

78 puanlı  41 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

79 puanlı  31 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

80 puanlı  26 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

81 puanlı  26 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

82 puanlı  27 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

83 puanlı  17 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

84 puanlı  11 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

85 puanlı   7 kişi

Şu an Denetimli Serbestlikte Sosyolog.

 

Bir sosyolog adayımızın, bir kadının, bir annenin mektubu: 

“Ben bir sosyologum, kadınım, anneyim. Herkes gibi emek verdim, mücadele ettim. 4 yıllık bir bölümü bitirdim. Hayallerim vardı, vatanıma ve milletime hizmet etmek istiyordum. 4 yıl önce mezun oldum, 2 sene KPSS kursuna gittim. 84 puanım var. Sıralamam çok iyiydi. Allah yüzümüze gülecek diye seviniyorduk. Adalet Bakanlığı’nın 370 adet sosyolog ilanını görünce acayip heyecanlandık. Sözlü sınav da vardı ama olsun kendime güveniyordum. 2 ay sosyolog alımı için mülakata hazırlandım. Kendimi her yönden oraya adapte ettim. Sözlü sınava girdim ve soruların hepsini güzelce cevapladım. Sözlü sınav uzun sürdüğü için beklemek zor oldu.  Sonuçlar açıklandı ancak tam bir hayal kırıklığı yaşadım. 370 kişiyi neye göre belirlediklerini anlamadım. İlk şokun ardından yaşadıklarım daha da kötü. Günlerce ağladım, halen aklıma geldikçe ağlıyorum. Torpille atananlara hakkımı helal etmiyorum, edemiyorum. Benim bulunduğum şehre benden 9 puan düşük alan 2 kişi atandığını görünce isyan ettim. Aynı sınıftan mezun olduğum en samimi arkadaşımın düşük puanla atandığını görünce arkadaşımla aramdaki dostluk, bağ bitti. 73 puan alanlar bile atanmış. Benim puanım 11 puan fazla. Bu puandan fazlasını alamam ki. Lisans ortalamam 3,25. Kendi çapımda başarılı ve hocalarım tarafından sevilen bir öğrenciydim. Adaletsiz atama beni arkadaşlarımdan ayırdı, beni komşularımdan ayırdı. Adaletsiz atama, hayallerimi yıktı. Mahalle baskısına dayanamaz oldum. Yüzüme gören, sesimi duyan atamayı soruyor. Bir şey diyemiyorum, boynum bükülüyor, sesim kısılıyor, gözlerim doluyor. Çaresiz bekliyoruz.“

Bir sosyolog adayımızın isyanı:

“Bizler kendi gücümüze, puanımıza güvenerek atamamızın yapılmasını bekliyoruz. Ama maalesef her koyunun kendi bacağından asıldığı bu memlekette kardeş olarak gördüğümüz çoğu sosyolog arkadaşımız mülakata gitmeden torpilini ayarlayıp öyle gitti. Çoğumuza torpilin yoksa boşuna yol parası verme demişlerdi. Biliyorduk ama yinede gittik. Umut fakirin ekmeği dedik gittik.  Mezun olalı kaç yıl oldu? Bu gerçek bir kez daha suratımıza vuruldu. Zaten dayımız olsa şimdiye kadar beklemezdik. Aldığımız KPSS puanlarında emek var, azim var, mücadele var, yaşanmışlık var ancak atamalar sonunda hayal kırıklığı var, öfke var, sitemvar, gözyaşı var, isyan var. Kaç yıllık emeğimiz göz göre göre  5 dakikanın içinde çalındı, hayallerimiz yok oldu.”

Sosyolog istihdamı ve atamasıyla ilgili yaşanan durumu tarafsız bir gözle yukarıda özetledim. Bana ulaşan mektup ve yazılardan örnekler verdim. Adalet Bakanlığı’nın sosyolog atamalarıyla ilgili bundan sonra nasıl bir yol izleyeceğini zaman gösterecek. Sosyolog adaylarının Bakanlık yetkililerinden randevu alıp sıkıntılarını iletmesi ve taleplerini bildirmesi çok faydalı olacaktır. Bakanlığın da bu talepleri değerlendirmesi demokrasi adına sevindirici adımlar olarak tarihe geçer.

 

 

 

 
Toplam blog
: 18
: 2820
Kayıt tarihi
: 08.06.13
 
 

Eğitim ve sosyal konularda bazı internet sitelerinde yazılar yazıyorum. Toplumu bilgilendirmek ve..