Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '12

 
Kategori
Eğitim
 

4+4+4 modeline değil içeriğine bak

4+4+4 modeline değil içeriğine bak
 

Yazık, kızcağızın ne suçu var…TBMM’nin diğer adını Yüce Divan yaptı diye alemin maskarası oldu.

Siyaset bilimi öğrencisi Gözde Umay, harbice diyor ki "Survivor gibi programlarda çalışmak bana daha uygun”. Siyaset bölümü öğrencisi ama siyasetle uzaktan yakından ilgisi olmadığını, gazeteleri ise daha yeni yeni okumaya başladığını söylüyor.

Üniversite sınavına dershaneler, özel hocalar filan derken az biraz hazırlanmış, hasbelkader Yeditepe Üniversitesi’ne kapağı atmış, ana baba da sağ olsun paraya kıymış, kızlarına siyaset bilimi eğitimi aldırıyor.

Kızcağıza sorsan kim bilir ne olmak isterdi, belki de küçükken her kız çocuğu gibi öğretmen, hemşire ya da manken  olmak istiyordu. Gel gör ki eğitim sistemimiz Gözde’ye siyaset bilimini uygun gördü!.

TBMM’nin diğer adını bilemediyse, kızcağıza bu kadar yüklenmek niye?  Bu memleket, 12 sene boyunca haftada 10 saat midir nedir İngilizce dersi alıp, bir kelime İngilizce konuşmayan gençlerle dolu. Bırak İngilizce konuşmayı, gençler Türkçe’yi bile ne yazabiliyor ne de konuşabiliyor.  

İş başvurusuna müracaat eden gence soruyorsun, “kendini, amacını, hedefini anlatır mısın?”…Genç cevap veriyor “ 22 yaşındayım, internet hobim, valla şimdilik karnımı doyuracak bir iş  bulsam  yeter, hedefi sonra düşünürüz!”…

Çocuk, tanınmış, yabancı dille eğitim yapan, paralı bir üniversitenin turizm bölümü mezunu…soruyorum “neden turizmi tercih ettin?”. Yanıt “ben tercih etmedim ki, puanım buraya tuttu, ben de girdim” .

Gözde’ye kızmamak lazım, o da şans eseri siyaset bilimci olacak! Ne lazım TBMM, Yüce Divan.  Dün Cüneyt Özdemir, Gözde ‘ye soruyor, “yüce divan neymiş, öğrendin mi bari?”…Gözde yanıt veriyor, “Anayasa’nın mahkemesiymiş!”…Valla Gözde ne diyim, Allah da seni güldürsün.

Hem gençler siyasetten, ekonomiden anlayacak da ne olacak, başımıza terörist mi kesilecek! Başbakan dindar gençlik yetiştireceğiz dedi, hemen arkasına 4+4+4’ü önümüze koydu.  Ya olacak, ya olacak, el mahkum, hiç kaçarımız yok!

‘Eğitim modelimiz ne olursa olsun, yeter ki Gözde Umaylarımız bol olsun” demeyeceğim tabii ki…halen binlerce köy okulunda tek öğretmenle, kapısız bacasız okullarda eğitim veriliyor, öğretmen adayları KPSS’de ecel teri döküyor.

Alt yapısız eğitim modellerine 4 çeker koysan ne olur, koymasan ne olur.

Ne eğitim sistemiymiş ama, milyonlarca Gözde Umay üretti, milyonlarcası da Gözde Umay bile olamadı!

Model model çarpık eğitim sistemi, 4 çekerlisi de olur, 8 silindirlisi de…

Modeline değil içeriğine bak !

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..