Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '12

 
Kategori
Eğitim
 

4x4 değil, isterse 14 çarpı olsun, çocuklarımız öğrenemiyor. Farkında mısınız?

4x4 değil, isterse 14 çarpı olsun, çocuklarımız öğrenemiyor. Farkında mısınız?
 

Zihin çökertme


Sabah 7’den-akşam 7’ye. Bir çalışanın mesai saatinden çok daha fazla. Fakat yine de öğrenemiyorlar.

Nedenini merak ediyor musunuz?

Nedenini şöyle açıklıyor Türk eğitmen, akademisyen Mahiye Morgül:

"Temeli ilk kez 1995’de Tansu Çiller zamanında atılan ve eğitimi alınabilir satılabilir bir meta aracına dönüştürmenin yanında, zihin çökertme tuzaklarıyla dolu yeni ders kitapları YÖK Dünya Bankası Dairesi aracılığıyla SPAN adlı Amerikan Eğitim Danışmanlık Şirketine ihale edildi ve SPAN şirketinin istediği şekilde hazırlanarak öğrenciye parasız dağıtıldı. Eğitimin piyasaya devredilmesi (liberalize edilmesi) programı Dünya Bankasının emperyalist programıdır. Bu programda özetle şunlar vardır:

-Güvensiz ve diplomasız üniversite -Güvensiz temel eğitim,
-Güvencesiz öğretim üyesi -Güvencesiz öğretmen
-Zihin çökerten ders kitapları -Sertifikalı ortaöğretim

Bazı Pedagojik İlkeler ve Matematik kitaplarında beyin çökertme örnekleri:

Çocuklar;

a-Yakından uzağa,

b-Somuttan soyuta,

c-Bilinenden bilinmeyene,

d-Bütünden parçaya, ilkesiyle eğitilir.

e-Üniteler bu pedagojik ilkelere göre basamaklandırılır.

f- Çocuk, doğru örneklerle eğitilir, olumsuz örnek, örnek değildir.

g-Kavram eğitimi somut örneklerle yapılır.

h-Çocuk, 12 yaşına kadar soyutlama yapamaz,

i- Bilime temel olan konular soyut anlatılmaz, vb.

Bir matematik kitabında, kaos halinde santimetreleri birbirinin aynı olmayan cetvel resimleri resmedilemez (Ör.3.sınıf Mat.Kit.kapağı).

Ağırlığı ve hacmi olmayan, elle tutulamayan, maddi bir değeri olmayan nesneler, matematiğin konusu olamaz.

Mercimek tanesi kadar küçük kareler, su altında hareket halinde balıklar ve örümceğin ayakları saydırılmaz. Kelebeğin titrek uçuşuyla mesafe, kulaçla kulenin yüksekliği ölçülmez, masaldan matematik sorusu olmaz, hayatta bir araya gelmeyen, biri diğerini yiyen hayvanlar buluşturulmaz.

Çapaklı, gölgeli, bulanık, zeminsiz, mekânsız ve sınırsız, baş dönmesi yapan resimler ders kitabına girmez, çocuk böyle resimlere bakmak zorunda bırakılamaz. Örneğin, Mat.2.sınıf, s.125’de,

“Masallar, gökkuşağının değdiği yerde, kilogramlarca altın olduğunu anlatır. Ne dersiniz?” gibi bir saçmalığın üzerinde çocuk düşünmeye zorlanamaz, çocuğun aklı dağılır.

İlk 3 yılda beyne atılan bu tür asimetrik resimler ve sorular, bir çeşit virüs işlevindedir, çocuğun beyninde giderek büyük tahribat yapar ve çocuk ortaokula geldiğinde sonuçları “çocuklar matematiği anlamıyorlar” şeklinde görülür.

Böyle bir nesilden değil doktor mühendis, normal insan çıkmaz.

2005’de başlatılan ve 5 yıldan beri kullanılan bu ders kitaplarını ortadan kaldırmak ve çocuklarımızın beyinlerini kurtarmak zorundayız."

İktidar, kafa göz yara yara, yangından mal kaçırırcasına 4+4+4’dü dayatadursun, muhalefeti, dolayısı ile halkın diğer yarısını yok sayadursun, onca özveriye rağmen öğrenemeyen, ihale usulüyle pazarlanmaya doğru giden eğitim sisteminde kobay olarak kullanılan, harcanan, kafası ütülenen bizim çocuklarımız. Birileri tepeden tırnağa tatmin olurken, bırakın muhalefeti, bırakın eğitimcileri, bizi ve çocuklarımızı yok sayıyorlar.

Eften püften nedenlerle anketler yaptırıp, referanduma giden ve sahip olduğu çoğunlukla ben ne dersen o olur keyfiyetçili ile hareket eden iktidarın bu halkın yarısını yok sayma lüksü var mı?

Var da biz mi bilmiyoruz?

Diyoruz ki… Bizim çocuklarımız siyasi hedeflerinize kurban edebileceğiniz kurbanlık koyunlar değil. Çekin artık pis ellerinizi çocuklarımızın üzerinden ve eğitimi eğitimcilere bırakın. Çünkü:

Eğitim; ne imamlara bırakılabilecek kadar sığ, ne de siyasete alet edilebilecek kadar kirli bir iştir.

Bizi anlıyor musunuz?

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..