Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '09

 
Kategori
Haber
 

Bir grup öğretmen dağa çıktı

Bir grup öğretmen dağa çıktı
 

Sonbaharda Boraboy Gölü


İyi de yaptılar.

Herkesin düşünüp de yapamadığını onlar hayata geçirdiler. “Çok iyi olur, mutlaka yapılmalı” diye içimizden geçirdiğimiz, ancak bir türlü gerçekleştiremediğimiz eylemler vardır. İşte bu meraklı öğretmen grubu yapılması gerekeni yaptı. Hem de bunu ilk yapan, bu amaçla ilk kez dağa çıkan öğretmen gurubu unvanını da aldılar.

Dahası bu meraklı grup bunu yine yapacak…

Yine dağa çıkacaklar…

Kafanız iyice karıştı değil mi? Eee karışır tabii… Projeyi dünya ile paylaşma amaçlı iddialı olacağını zannettiğin yazıya böyle giriş yaparsan her şey karışır… Bundan sonrasını bilimsel makale özellikler taşımasına dikkat ederek yazıyorum (yazmaya çalışacağım:).

Yer Samsun Mithat Paşa Lisesi Öğretmenler Odası…

Tarih belli değil (Bilimsel bir yazıda böyle bir cümle olmaz biliyorum. Ama maalesef olayın tarihini bilmiyorum idare edin)…

Dört kafadar kafa kafaya verip “bu böyle gitmeyecek, bir şeyler yapalım artık, proje hazırlayalım, bizim de bir projemiz olsun, öyle bir proje olsun ki Samsun’daki bütün öğrenciler yararlansın” derler…

Çok kararlıdırlar…

Böylece projenin temel taşları konulur.

“Bu böyle gitmeyecek, bir şeyler yapmalı” diyenler Mithat Paşa Lisesi’nin Coğrafya Öğretmenleri Fatma Geboloğlu, Yasemin Boyacı ve Tahir Çoban… Aralarına proje konusunda deneyime sahip Anadolu Teknik Lisesi Coğrafya Öğretmeni Türkan Numanoğlu’nu da alıp düşüncelerini kağıda dökerler.

Proje artık kağıt üstündedir. Konuyu Mithat Paşa Lisesi Müdürü Selim Özbalcı’ya açarlar. Müdür “olur” der. Selim Bey’in “süper fikir, mutlaka hayata geçmeli, harika” dediği de rivayet edilir.

Taslak, planlı, programlı, yerli, zamanlı projeye dönüşmüştür artık.

Proje Samsun İlkadım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne götürülür. Tam destek alınır (İlkadım İlçe Milli Eğitim Müdürü Davut Numanoğlu’nun projeye ilişkin ilk tepkisine ilişkin herhangi bir rivayet tespit edemedim. Güvenilir kaynaklarım sadece “iyi düşünce, akıllıca, aferin” dediğini kulağıma fısıldadılar).

Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nin de desteği alınır. Fen Edebiyat Fakültesi’nden Prof. Dr. Ali Uzun, Eğitim Fakültesi’nden Prof. Dr. Cevdet Yılmaz, yine Fen Edebiyat Fakültesi’nden Doç. Dr. Halil İ. Zeybek proje yürütme kuruluna katılırlar (Sizden sır çıkmayacağını düşünerek, bir sırrımı paylaşmak istiyorum. Projenin birinci ayağının uygulandığı arazi tatbikatında adı geçen kıymetli akademisyen hocalarımız bizlerle sadece bilimsel verileri, gözlem ve bulgularını değil, sanatçı kişiliklerini de paylaştılar… Özellikle Prof. Dr. Cevdet Yılmaz ve Doç. Dr. Halil İ. Zeybek’in sesini dinlemelisiniz. Prof. Dr. Ali Uzun hocamız içindeki sanatçı kişiliğin serbest kalmasına henüz izin vermedi).

Proje Yürütme Kurulu’nda İlkadım Milli Eğitim Şb. Müdürü Aydın Peker, Mithat Paşa Lisesi okul yönetimi ve projeyi hazırlayan coğrafya öğretmenlerinin yanında yer alır. Bu kurulun madden ve manen özveriyle çalıştığını söyleyebilirim.

Uzatmayalım… Böylece planlama aşaması tamamlanan projenin adı konulmalıdır artık…

Ve bir ad bulunur; Arazi Tatbikatları: Öğreniyorum-Öğretiyorum…

Yeni coğrafya müfredatı gereği arazi çalışmalarını gerçekleştirmek için önce öğretmenlerin “arazi çalışma becerisini” geliştirilmesi gerçeği, öğretmenlerin öğrencilere coğrafi bilinç kazandırabilmeleri için dünyayı algılama, anlama ve değerlendirme açısından önce yaşadığı alanı tanıma ve anlaması gerektiği; “Mekânsal bir sentez: Türkiye” öğrenme alanında” nerede yaşıyorum?” konusunu önce öğretmenin yaşayarak görerek öğrenmesini sağlanmalı diyen ve bunun ışığında;

• Öğrenmekten keyifalan,

• Kendisiyle, toplumsal çevresiyle ve doğa ile barışık,

• Kendini, milletini, vatanını ve doğayı tanıyan, koruyan ve geliştiren,

• Gündelik yaşam da gereksinim duyulan temel bilgilere, yaşam becerilerine ve çağın gerektirdiği donanıma sahip, • Değişikliklere dinamik bir biçimde uyum sağlayabilecek kadar esnek,

• Yaşadığı yeri ve çevreyi tanıyan, etrafındaki tüm canlıları tanıyabilen,

• Etrafında gördüklerini derslerine uyarlayabilen,

• Mutlu bireyler yetiştirmek amaçlarını taşıyan Arazi Tatbikatları: Öğreniyorum-Öğretiyorum projesi hayata geçer. Ve arazi tatbikatı vaktidir artık…

Vakit “coğrafya elle değil, ayakla yazılır”ı kanıtlama vaktidir (bu söz bana ait değil)…

Araziye çıkılmalıdır. Canik dağlarına…

Olay oradadır. Yol hazırlıkları tamamlanır…

Sabahın köründe yola düşülür…

Gözler uykuludur. Aman Allah’ım o da ne…

Bu olamaz…

Devamı gelecek…

Musa Özcan

Coğrafya Öğretmeni

 
Toplam blog
: 165
: 3919
Kayıt tarihi
: 25.08.07
 
 

Samsun Terme Şuvayip Köyü'nde doğmuşum. İlk ve ortaokulu Terme'de, lise öğrenimimi Ünye'de tamala..