EĞİTİM Eğitim en genel anlamıyla insanları belli amaçlarına göre yetiştirme sürecidir. (Nurettin Fidan) Eğitim, bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istend..
Bundan otuz sekiz yıl önce göreve başladığımda köyde tek bir telefon vardı belki çok hatırlamayız ama bu telefonlar manyetolu denilen yanında çevirme bir kol yardımıyla postaneye bağlandıktan sonra..
Eğitimin çeşitli tanımları yapılır. İdealizme, realizme, natüralizme, pragmatizme göre farklı yaklaşımlar olsa da amaç insanı değiştirmek dönüştürmektir. Eğitim konusu insanların toplu ve kalıcı ye..
Öncelikle başarıyı tanımlaya bilmemiz için bir hedef belirlemeliyiz. Çünkü başarı kelime anlamıyla hedefe ulaşmadaki ölçüdür. Eğitimde başarı derken eğitimin tanımlamasıyla başlıyoruz. Kısaca eğiti..
Eğitimde ödev sorunu eğitimin amaç ve okullarımızda uygulanan öğretim yöntem ve teknikleriyle doğru orantılı olarak bu bütünlüğün bir parçasıdır. Ödev öğrencinin merak ve kendini oluşturmasının ,öz..
Öğrenme zamanı; her bireyin öğrenebilme(algılama)süresi farklı olduğu gibi, öğrenmenin oluştuğu anda farklıdır. Bireyin merak ve ilgisinin yanında karşılaştığı problem ya da sorunla ilgili ön bilgi..
TEOG sınavına giren (sadece teogla da bitmez bu sürece kadar okulların, bilgisayar destekli sınavların, özel kursların sürekli bir sınav maratonu)12-14 yaşlarındaki çocuklar aslında sınav kaygısını..
Eğitim, Milli Eğitimin amaçlarıyla, toplum kültürüyle, öğretmen yetiştiren kurumlarıyla, ülke ekonomik modeliyle, eğitimin planlamasıyla, uygulama ve hedefleriyle bir bütündür. Bunun bir parçasını ..
Eğitim; insanlık kadar eski olan bu disiplin insanların yerleşik düzene geçmesiyle birlikte belirlenen amaçlara yönelik düzenli ve planlı bir hale dönüşmüştür. Yerleşik düzene geçen insan yiyecekle..
Neden insanları eğitiyoruz.Okullar açıyor öğretmenler atıyor ,programlar oluşturuyoruz. Aile olarak yada devlet bunun için belirli bir bütce oluşturuyor. Bu bir yatırımdır. Geleceğimize ..