Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '17

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Para Kullanıyor musunuz?

Para Kullanıyor musunuz?
 

Çizim, Yücel Evren


Bir banka hesabı numaram, bir maaş/kredi kartım ve şifrelerim var.

Aybaşında maaşım hesabıma yatıyor. Daha doğrusu banka hesabımda “maaş” açıklaması altında bir rakam beliriyor.

Bu rakam ay içinde çeşitli aşamalardan geçerek yok oluyor. İzleyen ay film baştan gösterime giriyor. Bu böyle devam edip gidiyor.

Elektrik, su, telefon, internet, doğalgaz, apt. aidatı otomatik ödeme talimatlarım kapsamında hesaptan alınıyor.

Tüm ihtiyaçlarımı, yeme, içme, oto giderleri vb. her türlü harcamamı kredi kartımla karşılıyorum, bakiye ay sonunda hesaptan otomatik alınıyor.

Ulaşımımı internet üzerinden yükleme yaptığım EGO kartımla sağlıyorum.

Arkadaşlarımızla akrabalarımızla yaptığımız altın gününün TL karşılığını hesabımdan EFT yaparak ödüyorum.

Sinema, tiyatro, şehirlerarası ulaşım otobüs-uçak biletlerimi, tatil otel rezervasyonlarımı yine internet hesabım üzerinden karşılıyorum.

Çocuğun okul taksitlerini EFT yaparak yani internet bankacılığı üzerinden ödüyorum.

Hasılı, “para” denen şeyle uzaktan yakından bir ilgim kalmadı.

Uzun yıllardır paraya elimi sürmüyorum. Paranın olduğunu unuttum.

Merak ettiğim, şu “emisyon hacmi”, “paranın tedavül hızı”, “kaydi para”, “para politikası”… gibi kavramların mahiyetlerinde ne gibi değişmeler olduğu. Ve öğrenmeye de öyle üşeniyorum ki…

 

Kenan IŞIK

 

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..