Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '18

 
Kategori
Blog
 

Uşaklık İdeolojisi Başlıklı Blogu Okudunuz mu?

Uşaklık İdeolojisi Başlıklı Blogu Okudunuz mu?
 

Dün Milliyet Blog’da bir blog yazısı yayınlandı. Başlık; “Uşaklık İdeolojisi”. Yazan Nizamettin Biber[1]

Başlık, MB sayfasında daha gözüme çarptığı ilk anda, kafamda “İdeolojik Uşaklık” gibi bir çağrışım yaptı.

İşte budur insanlığın gelişiminin ve nihayetinde vardığı aşamanın en özet tanımlaması, başka söze gerek yok, dedim…

“Uşaklık İdeolojisi” ve türevi ”İdeolojik Uşaklık”.

Biz, yani “ben” de tanımlamaya uyanlardan mıyım sorusunun çengeli kafama takılıverdi…

Yücel Evren “İnsanca Bilenler” arıyordu.

Sahafça; “Toplum olarak neden böyleyiz” diye soruyordu.

Fisun Gökdüman, “İnsanlık ölüp gitmiş” diyordu… 

Adil Bozkurt, “sığınacak liman” soruyordu…

Aradıkları cevabı bu yazının, hatta sadece başlığının açtığı pencereden bakarak da bulabilirler belki diye düşündüm.

Yazanın Nizamettin Biber olabileceğini tahmin etmem güç olmadı. Yanılmadım. Ve okudum. Hayır, öyle bir solukta değil… Her bir sözcüğün, cümlenin, paragrafın üzerinde dura dura, sindire sindire, yavaş yavaş…

Anında eşime de reklam ettim ve okuttum. Çevresinde yıllar içinde mezun ettiği ve yaşamlarında başarılı olmuş yüzlerce öğrencisinden oluşan bir sevgi çemberi olan emekli bir tarih öğretmeni…  O da yazının müthiş öğretici, düşündürücü ve “çok güzel” olduğunu ifade etti.

Milliyet Blog ailesinden bilen çoktur. Nizamettin Biber, yazılarından yeni şeyler öğrenerek ve keyifle okuduğum yazarlarımızdan. Bunu da her fırsatta dile getiririm.

Yazının altına beğeni yorumu yapacaktım, vazgeçtim.

Bu haksızlık olurdu.

Milliyet Blog’a 11 yıl önce kaydoldum. Uzun yıllar izlemede kaldım. İki buçuk yıldır yazıyorum. Halen yayında (yaklaşık) 375 yazım var.

Geçen süre zarfında binlerce, belki onbinlerce blog yazısı okudum.  

Kabul etmeyenimiz yoktur sanırım. Milliyet Blog’da hiçbir çabaya dayanmayan, hiçbir öğreticiliği olmayan, içeriğinde hiçbir özgün düşünce kırıntısı barındırmayan, boş, saçma, gereksiz, aşırma… diye nitelendirebileceğimiz pek çok yazı yayınlanır. Kendiminkiler de dahil, diyeyim de, kimseyi gücendirme kastımın olmadığını ifade edebilmiş olayım.

Bu arada pek çok değerli yazarımızın pek çok güzel yazılarına, hikayelerine, şiirlerine tesadüf ettim. Kiminin altına yorum yaparak, kimini önerilerime ekleyerek… (Ve eminim, pek çoğunu da gözden kaçırarak…) her birine verdiğim değeri ifade etmeye çalıştım.

Nizamettin Biber imzalı “Uşaklık İdeolojisi” başlıklı yazı, düşünen, sorgulayan, araştıran,  okuyan, üreten ve paylaşan gerçek bir fikir emekçisinin, ilgi görmeyen blog yazıları kalabalığı arasında kaybolup gitmesine gönlümün razı olamayacağı bir kalite, derinlik ve içeriğe sahip.

Milliyet Blog ailesinin dikkatlerine sunmak istedim.

Kenan IŞIK

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..