Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '20

 
Kategori
Anılar
 

Acıdan Dişlerini Sıktı

Ticari İlimler Akademisi 2.sınıfta öğrenciydim. Yaz tatilinde köydeydim. Köyümüzden Selami ev yapmaya başlayacağını yevmiyeli çalışır mısın dedi. Çalışırım dedim. Sıfırdan başladık. Önce temel kazdık. İki inşaat ustası vardı. Biri Selami'nin kayınpederi oluyordu. Zayıf bir köy adamıydı.

Temele 20 lik briket döşeniyordu. Ben briketi alıyor, ustaya veriyordum. Usta temeldeydi. Bir seferinde briketi ustaya verirken elimden kaydırdım. Temelde ustanın baş parmağına düştü. Usta acı içinde başını yukarı kaldırdı, dişlerini sıkarak acıyı çekiyordu. Donup kalmıştım. Kendime öyle kızıyordum ki. Bu usta bana bir tek kelime söylemedi, o kadar acı çekti. Hayretler içinde kaldım. Ben böyle kaliteli insanla karşılaşmadım. Hiç bir şey olmamış gibi işimize devam ettim. Daha sonraki yıllarda vefat ettiğini öğrendim. Allah ondan razı olsun, mekanı cennet olsun, nurlar içinde yatsın inşallah.

Ben bu inşaatta çalışırken ilkokul arkadaşım bir kızın düğünü vardı. Ama biz çalışıyorduk. İzin dahi isteyemedim. Ben izinli olsam o gün ustalar da çalışamayacaktı. Köyde düğün varken ben inşaatta çalıştım.

Gençliğim köyde rençberlik işleri, inşaatlarda amelilikle geçti. Günlük beton dökme işi oluyordu komşularımızın. Onlara ücret almadan giderdim çalışmaya.

Benim oğlum ve 2 kızım şehir çocuğu gibi büyüdüler. Belki bir gün babalarının yazılarını okurlar da daha iyi tanımış olurlar.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..