Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

ADD’de çamur savaşları dikiş tutmuyor

İlkönce, kamuoyunda Isparta ADD’yi Genel Merkez gibi çalıştırdığı ve Genel Merkezlerinde potansiyel rakip algısı bulunan, ADD’nin yaramaz, uslanmaz çocuğu ve dik duruşlu ve mücadeleci şube başkanı Mahmut Özyürek’i “taciz”le itham ederek görevden alan, ardından Yönetim Kurulu’nu da azleden ADD Genel Merkezi’nin temel dayanağı olan Hacer Çimenli’yi Isparta 3. Sulh Ceza Mahkemesi Özyürek’in şeref ve haysiyetine alenen hakaret suçu işlediği nedeniyle cezalandırdı. ADD Genel merkezi, Özyürek’i ihraç kararında Hacer Çimenli’nin şikâyet ve tanıklığını temel dayanak olarak değerlendirmişti. Mahkeme Çimenli’yi TCK’nin 125/4. maddesince cezalandırmıştır.

İlk önce, kamuoyunda Isparta ADD’yi Genel Merkez gibi çalıştırdığı ve Genel Merkezlerinde potansiyel rakip algısı bulunan, ADD’nin yaramaz, uslanmaz çocuğu ve dik duruşlu ve mücadeleci şube başkanı Mahmut Özyürek’i “taciz”le itham ederek görevden alan, ardından Yönetim Kurulu’nu da azleden ADD Genel Merkezi’nin temel dayanağı olan Hacer Çimenli’yi Isparta 3. Sulh Ceza Mahkemesi Özyürek’in şeref ve haysiyetine alenen hakaret suçu işlediği nedeniyle cezalandırdı. ADD Genel merkezi, Özyürek’i ihraç kararında Hacer Çimenli’nin şikâyet ve tanıklığını temel dayanak olarak değerlendirmişti. Mahkeme 09 Nisan 2013 Tarih ve 2013/137 Sayılı kararıyla Çimenli’yi TCK’nin 125/ 4. maddesince cezalandırmıştır. Buna göre 87 gün karşılığı bin 740 lira adli para cezasına çarptırılmıştır. 

Mahkeme kararı aşağıdadır:

T.C.

ISPARTA

3. SULH CEZA MAHKEMESİ

DURUŞMA TUTANAĞI
DOSYA NO                   :2013/137 Esas

DURUŞMA TARİHİ             :09.04.2013

CELSE NO                    :1

HAKIM                      :HARUN YÜKSEL 42264

KATIP                       : AYŞEGÜL GÜLDİGEN 153496

Belirli gün ve saatte 1. celse açıldı. Açık yargılamaya başlandı.

Sanık HACER ÇİMENLİ geldikleri görüldü.

Müşteki MAHMUT ÖZYÜREK vekili Av. Egemen Tanyıldız geldikleri görüldü.

İddianamenin kabul kararı okundu.

İddianame ve ekleri okundu.

Müştekiye usulüne uygun olarak çıkarılan davetiyenin tebliğ edildiği görüldü. Müşteki vekilinin vekâletnamesinin dosyaya ibraz ettiği görüldü.

Sanık huzura alındı. Hüviyet tespitine geçildi.

SANIK:HACER ÇİMENLİ, Halil ve Müşerreften olma, 27.05.1972 Isparta doğumlu,

Isparta, Yalvaç, Hüyüklü, Yanarık Mah./köy nüfusunda kayıtlı olup halen Gazi Kemal Mah.120 Cad.14/5 Merkezi ISPARTA adresinde oturur. Boşanmış, çocuksuz, pazarlamacı, aylık 450 TL gelirli, sabıkasız, lise mezunu T.C. vatandaşı

İddianame ve ekleri okundu. Sanığa 5271 sayılı CMK'nun 147 ve 191 maddelerindeki yasal hakları ve CMK'nun 106/2. maddesindeki yükümlülükleri hatırlatıldı.

SORULDU:Ben haklarımı anladım. Haklarımı ve yükümlülüklerimi biliyorum. Müdafi istemiyorum, savunmamı şimdi kendim bizzat yapacağım. Ne ile suçlandığımı biliyorum dedi.

SANIK SAVUNMASINDA:Ben suçlamaları tamamıyla kabul etmiyorum, kısmen birkaç söz söylediğimi kabul ediyorum, Mahmut beyin bir genci tacizini öğrendikten sonra aramızda olumsuzluklar yaşandı, benim hakkımda sürtük ne iş yaptığı belli değil dediğini duydum, bu olaylardan sonra ihraç edilmiştir. Olay gününe gelince, Niyazi Çamurcu bir şey yaparsanız sizi ahlaksız ilan ederim dedi, bende buna sinirlenerek Mahmut'u göstererek asıl ahlaksız orda ben görevimi yaptım, yalakalarını toplamış dedim, ancak şerefsiz adi sapık demedim, olaylara ilişkin belgeleri de mahkemeye ibraz ediyorum, ayrıca bende kendisinden şikâyetçi olacağım dedi.

Kolluktaki ifadesi okundu: Doğrudur bana aittir dedi.

Nüfus ve Sabıka kaydı okundu: Doğrudur bana aittir dedi.

Sanığa dosyada mevcut esaslı bilgi, belge ve beyanlar okundu.

SORULDU:Aleyhime olanları kabul etmiyorum dedi.

  Hakkında hükmün açıklanmasının geri bırakılmasını talep edip etmediği

SORULDU:Suçum sabit görülürse hakkımda hükmün açıklanmasının geri bırakılmasını talep ederim dedi.

Müşteki vekilinden soruldu:sanıktan şikâyetçiyiz, davaya katılmak istiyorum dedi.

Sanıktan soruldu:katılma hususunda takdir mahkemenindir dedi.

G.D:Suçtan zarar görmüş olması ihtimaline binaen CMK. nun 237/1. maddesi gereğince Müştekinin davaya katılan, Av. Egemen Tanyıldız'ın katılan vekili olarak kabulüne karar verildi. Açıklandı. Açık yargılamaya devam olundu.

Dosya incelendi esas hakkında karar verileceği bildirildi.

Katılan vekilinden esas hakkındaki beyanları soruldu: Sanık savunmasında da üstü kapalı suçlamayı kabul etmiştir, şikâyetçiyiz, cezalandırılsındedi.         

Sanıktan soruldu:Araştırılmasını istediğim bir husus yoktur, beraatımı isterim, suçum sabit görülürse lehimde olan yasa hükümlerinin uygulanmasını ve hakkımda hükmün açıklanmasının geri bırakılmasını talep ederim dedi.

Sanıktan son sözü soruldu:Beni tetikledikleri için bu şekilde hareket ettim, beraatımı isterim dedi.

Dosya İncelendi. Araştırılacak başka bir husus kalmadığı anlaşıldı. Açık duruşmaya son verildi. HÜKÜM: Gerekçesi 15 gün İçinde karara eklenmek üzere.

1-Sanığın sübut bulan eylemine uyan 5237 sayılı TCK’nin 125/1 maddesi uyarınca suçun işleniş biçimi, suçun konusunun önemi, meydana gelen zararın ağırlığı, suçun işlendiği zaman ve yer, sanığın amaç ve saiki göz önüne alınarak, adli para cezasını gerektirir tekerrüre esas teşkil etmeyen ilamı bulunduğundan tercihen 5237 sayılı. TCK nun 52/1 ve 61/9 maddelerine göre alt sınırdan ceza verilerek 90 GÜN ADLİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA,

2-Sanığın üzerine atılı eylemi alenen işlediği sübut bulduğundan cezasının 5237 sayılı TCK’nin 125/4 maddesi uyarınca 1/6 oranında artırılarak 105 GÜN ADLİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA,

3-Sanığın sabıkasız oluşu, cezasının failin geleceği üzerindeki olası etkileri, dosyaya yansıyan kişiliği, yargılama safhasında gözlemlenen davranışları, lehine takdiri indirim sebebi sayılarak verilen cezasının 5237 sayılı TCK‘un 62/1 maddesi uyarınca takdiren 1/6 oranında indirim yapılarak 87 GÜN ADLI PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA,

4-Sanığın belirlenen ekonomik ve sosyal durumu ile şahsi halleri dikkate alınarak adli para cezasının bir gününün 5237 sayılı yasanın 52/2 maddesi uyarınca alt sınırdan 20,00-TL. Olarak belirlenmesi suretiyle sonuç itibarı ile 87 gün karşılığı 1.740,00-TL. ADLİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA,

5-Sanığa verilen adli para cezasının miktarı ve sanığın dosya kapsamından anlaşılan ekonomik ve şahsi halleri göz önüne alınarak sanığa verilen adli para cezasının hükmün kesinleşme tarihinde itibaren 5 eşit taksit halinde birer ay arayla ödenmesine, taksitlerden birinin zamanında ödenmemesi halinde geri kalan taksitlerin tamamının MUACCEL OLACAĞINA,(ihtarat yapıldı)

6-Sanığın. Suç tarihinden önce adli sicilden silinme şartları oluşmamış kasıtlı bir suçtan mahkûm olmamış bulunması, sanığın kişilik özellikleri ile duruşmadaki tutum ve davranışları göz önünde bulundurularak yeniden suç işlemeyeceği hususunda mahkememizde olumlu kanaat hâsıl olması ve suçun işlenmesiyle katılanın talep ettiği veya tespit edilebilen şahsi hakka dayalı hukuk yargılamasını gerektirmeyen ölçülebilir maddi bir zararının bulunmaması, CMK. nun 231/6 maddesinde öngörülen zararın giderilmesi koşulunun, maddi ve ekonomik kayba yol açan suçlarda, zararın belirlenmesinde belli bir yargılama ve hâkim takdirine ihtiyaç duyulmayan hallere ilişkin olarak gözetilmesi gerektiği anlaşıldığından 5271 sayılı. CMK'nun 231/5-6 maddeleri uyarınca sanık hakkında verilen HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASINA,    

7-Sanık hakkında 5 yıl süre ile DENETİMLİ SERBESTLİK TEDBİRİNİN UYGULANMASINA,

8-Sanık hakkında denetim süresi içinde herhangi bir tedbir yükümlülüğü uygulanmasına takdiren YER OLMADIĞINA,

9-Sanığın denetim süresi içinde kasten yeni bir suç işlenmemesi halinde açıklaması geri bırakılan hükmün ortadan kaldırılarak sanık hakkında açılan kamu davasının Düşürülmesine,

10-Denetim süresi içinde kasten yeni bir suç işlemesi halinde hükmün açıklanacağının sanığa

İHTARINA,(ihtarat yapıldı)

11-Sanığın sarfına sebebiyet verdiği 16,00- TL posta yargılama giderinin sanığa yükletilmesine, karar kesinleştiğinde tahsili için mal müdürlüğüne HARÇ TAHSİL MÜZEKKERESİ YAZILMASINA,

12-Katılan kendisini vekil ile temsil ettirdiğinden AAÜT belirtilen 660,00 TL vekâlet ücretinin sanıktan alınarak katılana verilmesine,

Dair, sanık ve katılan vekilinin yüzlerine karşı,tefhin1den ve gerekçeli kararın tebliğinden itibaren 7 gün içinde mahkememize verilecek dilekçe veya tutanağa geçirilmek Üzere zabıt kâtibine beyanda bulunak veya başka bir mahkeme aracılığıyla dilekçeyi mahkememize göndermek suretiyle ISPARTA NÖBETÇİ ASLİYE CEZA MAHKEMESİNDE itiraz yolu açık olmak Üzere verilen karar açıkça okunup usulen anlatıldı. Sanığa karardan bir suret alabileceği hatırlatıldı. 09.04.2013

Kâtip 153496                                                      Hâkim 42264

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..