Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '07

 
Kategori
İnançlar
 

Adı türban, yazma, yaşmak

Adı türban, yazma, yaşmak
 

Bence türban;

Son zamanlarda iyice siyasetin içine sokulan, insanların bakış açısına oldukça maruz bırakılan, bilinçli bir şekilde toplumsal vaka haline getirilen, türban;

Ben türbanı niçin seçerim; yada bendeki karşılığı nedir diye düşündüm, boy boy yorumları, yazılanları görünce...

İçimden geldiği gibi yazdım, yemek yemeyi, yürümeyi, hava almayı, sinama izlemeyi, ağlamayı tasvir ediliş gibi bir şey, o yüzden edebi bir yazı, bilimsel bir yazı olarak görülmesin diyede not düşüyorum.

Türban kelimesi çok assortik bir kelime, çağrıştırdığı anlam bile farklı, Ben küçükken çemberle (yaşmak, yemeni, yazma vb.isimlerle adlandırılır.) büyüdüm. Hani kenarları oyalı renkli, renkli olanlardan, yemek yaparken ekseriyette mutfaklarda kullanılandan, Babaannemin başındaki sakız gibi olanından, anneannemin ille de iğne oyası olacak dediğinden hani.. Birde annem düğünlerde, merasimlerde yolculukta eşarp kullanırdı. Bildiğimiz bu…

Ne zamanki, siyaset, bildiğimiz politikalar değişti, her şey oy aracı olarak kullanılmaya başlandı, provakasyonlar yaratıldı, örtünmenin adı soyadı değişti hani.

Bende o yüzden örtünmek üzerine yazmak istiyorum.

Sıkma baş kelimeside ağırıma gitmiyor değil, her kapanan yobaz, her başı örtük çağ dışı, medeniyetsiz, a cayip bir yaratık şekline bürünüyor. Resmen aşağılanmak yani…

Tercihtir yani, gözlere kimi insan yeşil, kimi siyah kalem kullanır gibi,

Su, ayran, coca cola içiş gibi, Mini etek giymek, askılı ile dolaşmak gibi, rakı’nın yanında, şarap, rom, viski gibi, Hem kiliseye, hem camiye gitmek gibi, Düz saç, kıvırcık saç kullanımı gibi, Topuklu, sandalet giyimi gibi, Sıcakta bikiniyle hem denizde hem gölgede oturmak gibi, Sıcak, arasıcak, soğuk, balık, et, tavuk yemek gibi, Sinema, TV, Dvd izlemek gibi, Allah yazısı, ayet, haç takış gibi, Kavga, gürültü, sakinlik gibi, Anne, baba, yar gibi, Ayakta durmak, oturmak, yatmak gibi, Yayan kalmak, taksiye binmek gibi, Ağlama duvarı, yatır gibi, Sabit telefon, cep telefonu taşımak gibi, Çiçek, böcek, hayvan bakmak gibi, Uzaya gitmek, kutuplara varmak gibi, Sinekkaydı traş, kirli sakal dolaşmak gibi, abiye gibi, spor, klasik giyimi gibi, Makyajlı, makyajsız dolaşmak gibi, Sigara, puro içmek yada içmemek gibi, , Hamburger, kepekli, kepeksiz ekmek gibi,

Tasvir edişim ilginç gelecek size,

ama öyle,

Hiç düşünmedimki ben, kapanmakla; fikirlerimide, yaşantımıda, aklımıda bir tarafa atarım demedimki..

Kimseye, beni senden korusun demedimki..

Bilim, siyaset, politika, ekonomi, hayat, aşk, uzak olsun demedimki,

Namussuzluk yapıpta, namuslu görüneyim demedimki,

Kimsenin parasına göz dikmedimki,

Hürriyet ne ki, laik ne ki, biz şöyleyiz, böyleyiz demedim ki.

Sen namahremsin, haremlik selamlık demedim ki,

Okursam Kuran okurum, gerisini yalan okurum demedim ki,

Sahi,

Siz napıyorsunuz, ben napıyorum.

Lütfen yani,

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..